Redaktors iesaka
- Kā pārvadātājiem neapmaldīties Eiropas ceļa nodevu džungļos
Ceļotāji no Baltijas vairs nebrīnās, sastopot kravas auto vai puspiekabes ar sava reģiona valsts numurzīmēm vai jo īpaši Lietuvas uzņēmumu atšķirības zīmēm Skan...
- Latvijas Gada motocikls 2024 pretendentu īss apskats
AutoMedia Latvia jau vēstīja, ka, lai popularizētu motobraukšanas kustību un plašāku publiku iepazīstinātu ar sezonas jaunākajiem motocikliem, arī šogad tiek rī...
- Laiks piemērot auto riteņus ziemai, bet M+S riepas vairs nederēs
No šī gada oktobra Latvijā stājas spēkā jauns regulējums, kas aizliedz izmantot vissezonas “M+S” riepas ziemas periodā, tā vietā nosakot nepieciešamību izmantot...
- Kā pārvadātājiem neapmaldīties Eiropas ceļa nodevu džungļos
-
Jaunākie raksti
Jautā AutoMedia.lv ekspertam
Aptauja
Loading ...Noderīga informācija
Par autoru: Ainārs Zariņš
„AutoMedia.lv” eksperts vieglo pasažieru auto un vieglā komerctransporta jomā. Auto žurnālists ar 17 gadu stāžu. Publicēties 1995.gadā sācis žurnālā „Auto”. Laika gaitā par automobiļiem, ar auto saistītām lietām, tostarp autosportu rakstījis dažādiem medijiem. Vairāk nekā 10 gadus bijis laikraksta „Diena” autoeksperts, Kopš 2009.gada nogales un līdz „AutoMedia.lv” dibināšanai, portāla „DELFI” jaunu auto izmēģinātājs. Bakalaura grādu LU aizstāvējis par tēmu „Pasaules autoindustrijas strukturālās izmaiņas”. No 2003. līdz 2006.gadam pildījis Latvijas Automobiļu federācijas „Cross Country” (apvidus autosporta) komisijas preses sekretāra pienākumus. Uzkrājis bagātīgu jaunu automobiļu izmēģināšanas un atspoguļošanas pieredzi. Autovadītāja stāžs 21 gads.
Uzdot jautājumu ekspertam »
Eksperta atbildes
Sveiki! Ja gada vidējais nobraukums neplānojas vismaz ap 25 000 - 30 000 km, tad ieteiktu nefokusēties uz auto ar dīzeļdzinēju, bet izskatīt arī variantus ar benzīna motoriem. Dīzeļmašīnām tehnisko apkopju izmaksas parasti tomēr ir lielākas un tas pie neliela nobraukuma nereti "apēd" starpību, ko iespējams sataupīt, izmantojot ar dīzeļmotoru komplektētus auto.
Divi-trīs cilvēki pietiekami komfortabli jutīsies lielākajā daļā mūsdienu automobiļos. Ja mazsvarīgs nav kritērijs, lai mašīnai būtu paaugstināts klīrenss - virsbūves attālums no zemes, tas izvēles iespējas, protams, sašaurina. Ieteikšu pievērst uzmanību, piemēram, tādam auto kā "Nissan Qashqai" un līdzīgiem. Lai samazinātu vēlamā auto iegādes cenu un arī vēlāk ekspluatācijas izmaksas, izvēlieties versijas tikai ar priekšējiem velkošajiem riteņiem, jo pilnpiedziņa ekspuatācijā iznāk dārgāk. Arī degvielas patēriņš visticamāk 4x4 būs lielāks.
"Qashqai" 5-6 gadu vecumā gan par 7-8 tūkstošiem vismaz Latvijas lietoto auto tirgū nez vai būs pieejams. Par šādu summu ss.com tirgojas galvenokārt 2008.-2009. gada mašīnas. Taču "Qashqai" jau nav vienīgais uz ko skatīties.
Nav komentāru
Nav komentāru
Jautā inagertnere@inbox.lv
2017-09-01
Ka iespejams konstatēt aizdedzes spoles bojājumu a/m Opel Astra 1.4 Ir brīži kad nevar iedarbināt mašīnu Ir gadijumi kad strāda 2.3 cilindri Sveces ir nomainītas uz jaunām
ar cieņu Ina
Sveiki! Mēs neesam servisa speciālisti un pat negribam par tādiem izlikties. Tādēļ godīgi atzīstamies, ka nespējam uz šo jautājumu atbildēt. Iesakām griezties pie autoelektriķa kādā jums uzticamā servisā. Iespējams bojājums ir vados, iespējams citur, bet to var tikai servisā noteikt.
Nav komentāru
Nav komentāru
Sveiks, Ilmār! Arī man būs neiespējami atbildēt uz šo jautājumu, jo nepārzinu šoreiz "drēbi", nezinu kam šeit ko tādu taujāt, turklāt pats Google Maps neizmantoju. Pamēģini kādreiz Baltic Maps kartes! Es pēc tām reizēm braucu. No pieredzes varu teikt, ka precīzas, bet... reizēm kāds it kā labi iezīmēts ceļš dabā var pļavā izbeigties, jo vairs netiek lietots. Mēdz būt arī otrādi - karte rāda švaku taciņu, bet reāli šodien ir braucams...
Nav komentāru
Nav komentāru
Pavisam droši šāda informācija ir "Suzuki" pilnvaroto pārstāvju rīcībā. Kopš 2015.gada otrās puses "Suzuki" tirdzniecību un tehnisko apkopi Latvijā pārņēma SIA "Autobrava". Tirdzniecība un serviss atrodas iepriekšējā pārstāvja "Auto Halle" uzceltajā salonā Biķernieku ielā 145. Skati saiti - http://www.autobrava.lv/lv/suzuki. Lai veicas! Ainārs
1 komentārs
1 komentārs
Sveiki!
Nudien nejūtamies tik erudīti autoķīmijas plašajā piedāvājumā, lai paši riskētu sniegt absolūti kompetentu atbildi uz Jūsu jautājumu, jo neviens no "AutoMedia.lv" komandas ar šādu problēmu nav saskāries. Tādēļ iesakām apvaicāties "Turtle Wax" produktu izplatītajiem "Getz Bros". Kontakttālruni atradīsiet, nospiežot ŠEIT. Ceram, ka Jums iedos speciālistu, ar ko izrunāties... Domājam, ka arī citiem autoķīmijas ražotajiem ir līdzīgi produkti un "Turtle Wax" nav 'pēdējā iespēja', ja nu gadās, ka šī zīmola pārstāvji nav no atsaucīgākajiem. Lai veicas!
Nav komentāru
Nav komentāru
Atvainojos par kavēšanos ar atbildi! Jāatzīst, bez konsultēšanās nejutos kompetents sniegt skaidrojumu, turklāt jautājums ir visai nekonkrēts. Nav norādīts, kuriem gaismas objektiem iecerēts mainīt lampas vai uzstādīt ko papildus... Tad nu lūdzu palīdzību Ceļu Satiksmes Drošības direkcijas (CSDD) speciālistiem.
Turpinājumā citēju CSDD: „No jautājuma īsti nav saprotams par kāda veida apgaismoju lasītājs ir vaicājis. Iespējams, ka jautājums - vai drīkst izmantot diodes numurzīmes apgaismojuma lukturī, kurā izgatavotājs paredzējis kvēlspuldzītes?
Galvenie nosacījumi numurzīmes gaismām - galvenais gaismas avots (diode) nedrīkst būt tieši redzams no aizmugures – tām tikai jāapgaismo numurzīmi. Otrkārt, ja spuldzes tiek mainītas un tiek izmantotas diodes, tad jāskatās, lai diožu stiprums (spilgtums), būtu tāds, lai pietiekami izgaismotu numurzīmi, bet gaisma nebūtu pārāk stipra jeb spilgta. Tas traucē ne tikai saredzēt numurzīmi, bet arī braukt aizmugurē.”
"AutoMedia.lv" no savas puses var vien piebilst, ka katrs auto pārbūves gadījums faktiski ir individuāls precedents un pirms veikt kādas darbības, iesakām iepriekš vērsties CSDD, lai saskaņotu iecerēto pārbūvi. Citādi var izrādīties, ka problemātiska kļūs ikgadējās tehniskās apskates iziešana.
Satiksmē, kā daudzi būs ievērojuši, piedalās automobiļi ar "visādiem brīnumiem" - visbiežāk tas attiecas tieši uz gaismas tehniku. Izplatīta ir prakse, ka uz skati saliek oriģinālās (ražotāja specifikācijā konkrētam automobilim paredzētas) spuldzes, bet pēc skates 'sakrāmē' LEDus, ksenonus, LED virtenes, papildu lukturus, kur pagadās utt. un dodas ielās. Policija, cik novērots, reti tam pievērš uzmanību. Taču tieši pašlaik ir uzsāktas tehniskā stāvokļa kontroles akcijas...
Nav komentāru
Nav komentāru
VW Golf jau ir Kompaktklase jeb C segments un par galīgi maziem tādus uzskatīt nevajadzētu. Mazs būtu, piemēram, VW Polo... no Mazās klases B segmenta. A segments ir vēl mazāki, piemēram Fiat 500. Bet arī kompaktie auto uzskatāmi par racionālu izvēli, ja prioritāte ir ekonomiskums.
Neminēšu konkrētus ražotājus un modeļus, bet, manuprāt, Jums derētu skatīties B un C segmentu, meklēt izplatītu modeli, jo tad vieglāk, iespējams, arī lētāk būs allaž atrast kā jaunas, tā lietotas rezerves daļas. Dīzelis vai benzīns? Izvērtējiet nobraukumu! Ja tas gadā plānojas zem 20 000 km un degvielu pirksiet benzīntankā nevis no "fūru" šoferiem, tad dīzelis visticamāk neatmaksāsies. Līdzīgu gadu benzīna mašīnas parasti ir lētākas, arī ikgadējās apkopes benzīna mašīnām ir mazliet lētākas.
Pērējais - kā allaž pērkot lietotu auto - jācenšas pašam vai ar uzticamu paziņu palīdzību atrast savu naudas iespēju robežās pēc iespējas "nenodzītu", iepriekš smagi nesistu un pavirši "nesalipinātu" eksemplāru. Pirms pirkuma izdarīšanas, ne tikai "izmest mazu līkumiņu", bet dabūt to auto uzticamā servisā uz kaut virspusēju rotošas daļas, virsbūves apskati un motora diagnostiku. Lai veicas!
Nav komentāru
Nav komentāru