Par autoru: Ainārs Zariņš

azarins_pic
„AutoMedia.lv” eksperts vieglo pasažieru auto un vieglā komerctransporta jomā. Auto žurnālists ar 17 gadu stāžu. Publicēties 1995.gadā sācis žurnālā „Auto”. Laika gaitā par automobiļiem, ar auto saistītām lietām, tostarp autosportu rakstījis dažādiem medijiem. Vairāk nekā 10 gadus bijis laikraksta „Diena” autoeksperts, Kopš 2009.gada nogales un līdz „AutoMedia.lv” dibināšanai, portāla „DELFI” jaunu auto izmēģinātājs. Bakalaura grādu LU aizstāvējis par tēmu „Pasaules autoindustrijas strukturālās izmaiņas”. No 2003. līdz 2006.gadam pildījis Latvijas Automobiļu federācijas „Cross Country” (apvidus autosporta) komisijas preses sekretāra pienākumus. Uzkrājis bagātīgu jaunu automobiļu izmēģināšanas un atspoguļošanas pieredzi. Autovadītāja stāžs 21 gads.
Uzdot jautājumu ekspertam »



Eksperta atbildes

Vispieticīgāk kopš 2004.gada, kad letiņi uzsāka Dakar Rally gaitas, taču nav gluži tiesa, ka Latvija šāgada Dakaras rallijreidā nemaz nav pārstāvēta. Labi zināmais Andra Dambja un dažādu periodu "OSCar" komandas sabiedrotais Māris Saukāns būs vienīgais Latvijas pārstāvis Dakarā. Šoreiz gan viņš startē Krievijas komandā kā pilota Antona Grigorova stūrmanis. Taču, ja runa par nacionālo piederību, ko dalībnieku sarakstā apliecina simbols LV, Māris pārstāv Latviju. Un startēs viņš un Grigorovs ar "OSCar". Tātad latvietis jeb Latvijas pārstāvis Dakarā būs viens, bet "OSCar" veseli divi, ieskaitot lietuvieša Benedikta Vanaga mašīnu.
Nav komentāru
"Audi A8" ir labi aprīkots un prestižs lielās klases modelis. Visos laikos biznesa auto ar liela tilpuma motoriem. Ražošanā no 1994.gada. Aktuālajai trešajai paaudzei, kas uz konveijera nonāca 2010.gadā un cik saprotu, nav pirkuma mērķis, pirmoreiz parādījās četrcilindru 2,0 litru TFSI benzīna turbodzinējs. Visiem A8, kas ir vecāki, nav nekā mazāka par V6 motoriem. Lielākoties otreizējā tirgū gans jau ir V6 un V8 - gan dīzeļi, gan benzīnnieki, bet varbūt var gadīties uztrāpīt arī uz V10 un pat W12 benzīna motoriem. Sastopami arī A8 L, tie ir auto ar pagarinātu riteņu bāzi. Ja Jums nav savs personīgais benzīntanks, tad ieteiktu aprobežoties ar V6 vai vismaz ar V8. Ko tieši pirkt? Neko oriģinālu jau ieteikt nevarēšu, jo lietota auto iegāde vienmēr ir mazliet laimes spēle - kā tas iepriekš braukts, dzīts bez žēlastības vai saudzēts? To var mēģināt nojaust, apskatot un pārbaudot (vēlams kādā jēdzīgā servisā) katru konkrētu eksemplāru. Iesaku vērsties pie "Audi" oficiālajiem pārstāvjiem, jo iespējams, ka viņiem ir kāda nebūt informācija arī par jūs ieinteresējušā auto ekspluatācijas vēsturi. Ipaši, ja noskatītie auto jau ekspluatēti Latvijā. Degvielas patēriņā dīzelis, protams, būs ar pieticīgāku apetīti, taču ikgadējā apkalpošana tomēr tiem iznāk dārgāka kā benzīnniekiem. Bet galu galā izmaksas būs cieši atkarīgas no pārvietošanās intensitātes gadā. Nav man personīgas ilgākas ekspluatācijas pieredzes ar A8, arī uzticamiem paziņām tāda auto nav. Tādēļ nav tiešas informācijas par vājajām vietām, bet skaļi skandāli (kā piemēram par pirmās paaudzes A4 piekares problēmām) par šī modeļa kādām kaitēm tā kā nav bijuši.
Nav komentāru
Panikai nav iemesla. "Viking Motors" ir ierosināts maksātnespējas process, taču nekādi lēmumi nav pieņemti un attiecīgas darbības vēl nav notikušas un uzņēmums turpina strādāt. Tātad apkalpo gan "Saab", gan pārējo pārstāvēto zīmolu klientus. To "AutoMedia.lv" apliecināja uzņēmuma pārstāvis Austris Krūmiņš, norādot, ka ikviens var griezties "Viking Motors pēc rezerves daļām vai ar citiem jautājumiem un tikšot apkalpots. Ja interesējošā detaļa būšot uz vietas noliktavā, to varēšot iegādāties nekavējoties. Ja detaļas uz vietas nebūs, piegāde tikšot veikta aptuveni nedēļas laikā. Pat ja "Viking Motors" tiešām pārstāšot darboties (netiks veikta sanācija), "Saab" klienti nebūs atstāti bez servisa un rezerves daļām, piebilda Krūmiņš. Oficiāls līgums ar "Saab" par oriģinālo rezerves daļu tirdzniecību Latvijā ir arī citam uzņēmumam - "Alfa Motors", kur var vērsties un saņemt nepieciešami palīdzību.
Nav komentāru
Nav gadījies šādu ierīci pat redzēt, nemaz jau nerunājot par izmēģināšanu. Tādēļ arī nav nekāda viedokļa par tāda verķa lietošanas īpašībām. Pameklēju informāciju par "Start Jimi" arī pazīstamos krievu portālos. Tukšums... Tā ka - sorry, bet... neko pateikt nevaru.
1 komentārs
Diezgan precīzi var aprēķināt un attiecīgi arī salīdzināt prognozējamās ekspluatācijas izmaksas, ja runa ir par jauniem auto. Pirmārt, atkarībā no motora tilpuma zināsiet precīzi gan valsts nodevu apmērus, gan apdrošināšanas izmaksas. Otrkārt, katram auto ir pieejams vismaz ražotāja norādītais degvielas patēriņš, kas ir viens no būtiskākajiem ekspluatācijas izmaksu rādītājiem. Treškārt, tirgotājiem galu galā ir jāsniedz informācija (dažiem tā pat ir publicēta interneta mājas lapā, piemēram, “Skandi Motors”) par plānotajām tehnisko apkopju izmaksām… vismaz garantijas periodā, apkopjot auto oficiālā pārstāvja autorizētos servisos. Atskaites punkts 0 km uz odometra rādītāja. Ar lietotām mašīnām tā spēlīte vairs tik viennozīmīga nav. Precīzi daudz maz var zināt vien valsts nodevu un apdrošināšanas izmaksas. Nu labi, arī degvielas patēriņa ziņā par orientieri var kalpot (Jūsu gadījumā salīdzinoši jaunu modeļu) tie paši rūpnīcas dati, kas jebkurā gadījumā ir tikai oroentieris, jo reālais patēriņš parasti ir lielāks, turklāt ļoti atkarīgs no braukšanas manieres un arī no vedamās kravas (tai skaitā cilvēku) svara. Turklāt, jau lietota mašīna, var gadīties, būs “pieradināta” pie pastāvīgām lielākām slodzēm un pieradusi pie lielāka patēriņa nekā šāds modelis vidēji. Tālāk ir vēl neprognozējamāk… Piemēram, var gadīties atrast auto ar salīdzinoši lielāku nobraukumu, bet iepriekšējā saimnieka rokās mazāk “nogurušu” nekā cits ar mazāku nobraukumu. Kā lai te salīdzina tālāko ekonomiskumu? Tad vēl – plānoto apkopju cenas pie licencētā dīlera uzzināt var. Var arī uzzināt visbiežāk maināmo detaļu (bremžu kluči, filtri, sveces, sprauslas, bremžu diski, ģeneratori, starteri) cenas gan pie licencēta, gan nelicencēta remontnieka un kaut ko izpīpēt… Taču paredzēt, kad kas bruks nevar pat jaunai mašīnai, kur nu vēl lietotai.
Tādēļ dot nepārprotamu padomu – pērc no piecām noskatītajām tieši šo – atsakos.
Varu vien piebilst, ka visas ir vienas klases un arī Latvijā populāri braucamie. Man pieder “Focus”, tiesa vecāks – 2007.gada. Jauns pirkts un kalpo uz goda. Drīz portalā būs atskaite par 100 000 km ekspluatāciju. Bet ir gadījies klausīties par šo gadu fokusiem arī bēdu stāstus… Līdzīgu gadu “Mazda3” tiek pārmesta rūsēšana, bet 2011.gada mašīnai šīs problēmas esamību vai neesamību vēl būs grūti diagnosticēt. “Octavia” izplatīta kaite ir krāsas lekšana nost no sliekšņiem… “Auris”, runā, ka reti lūstot…
Nav komentāru
Izmēģinot jaunu auto jeb, precīzāk, jaunu modeli faktiski ir neiespējami runāt par tā to, kas nākamos šī modeļa īpašniekus sagaida ekspluatācijas gaitā. Neiespējami tāpēc, ka jaunam modelim vēl nav bojājumu vēstures un to uzskaites statistikas. Tāda sakrāsies kāda gada laikā... Vilkt paralēles ar konkrēta jaunā modeļa priekšgājēju nebūtu korekti, jo katrs jauns modelis nes līdzi, ja ne jaunus, novatoriskus tehniskus risinājumus, tad vismaz citādus mezglu regulējumus un atšķirīgas komplektējošās detaļas. Jaunu auto izmēģinājumu apraksti galvenokārt domāti, lai potenciālais interesents gūtu priekšstatu par to, ko spēkrats spēj sniegt no, piemēram - ietilpības, komforta, dinamikas, vadāmības (un te ir nozīme stūres apgriezieniem) viedokļa un varētu apsvērt, vai aprakstītās īpašības atbilst viņa prasībām. Kas attiecas uz "lācīšu vēderiem"- neviens autoražotājs (arī to pārstāvji), protams, nav ieinteresēts, lai tiktu daudzinātas viņu ražojumu tehniskas problēmas. Taču neļaut autožurnālistiem kaut ko pētīt īsti nav ne ražotāju, ne dīleru spēkos. Izmēģinājumam izsniegtu auto jaukt ārā, un tādējādi pētīt "lācīšsa vēderu", gan nedrīkstam. Var nopirkt, ekspluatēt, remontēt un aprakstīt. Lielvalstu (auto tirgus izpratnē) lielie mediji tā arī dara. Latvijas salīdzinoši mazā tirgus mērogā pat lielākie diemžēl nedara. Vairākus gadus, sadarbodamies ar "DELFIEM", centos lasītākā interneta portāla vadoņus uz ko tādu pierunāt. Atsaucības nebija... Kāds kolēģis savulaik rakstīja apmērām šādi: ir mazi meli, lieli meli... un ir statistika. Statistika nemelo. Mūsu CSDD pa zīmoliem nevis modeļiem apkopo statistiku par to, cik auto ikgadējo tehnisko apskati iziet ar pirmo reizi. Taču šī statistika nerāda veiktos remontus. Tiec nu gudrs, kurš auto uzticamāks! Īstā jaunu un aktuālo modeļu remontu statistika ir pie oficiālajiem dīleriem. Dos? Pat ja dos, kur garantija, ka dati būs patiesi? Neatkarīgie servisi, cik man zināms, ar šādām lietām neķēpājas un nekādas kopējas datu bāzes nav. Vāciešiem ir autoklubs ADAC. Mums atliek radi, draugi, paziņas, personīgi labi pazīstami servisu cilvēki, kam padomu taujāt... Taču kāda viena lietotāja jeb atsevisķa servisa meistara daži stāstiņi nevar (nu vismaz nevajadzētu) tikt pieņemti kā konkrēta modeļa globālu problēmu raksturojums. Piemērs: man pazīstams fotogrāfs sūkstījās, ka, pirms gadiem četriem esot "iegrābies", nopirkdams iepriekšējās paaudzes "Ford Focus". Problēma problēmas galā! Ritošā daļa, elektrība, rūsēšana!! Taču sagadījies ir tā, ka arī es 2007.gadā iegādājos jaunu "Focus" un mans stāsts kardināli atšķiras. Sācies jau sestais ekspluatācijas gads, nobraukums tuvu 100 000 km. Ritošajā daļā, izņemot neizbēgamos bremžu klučus, nav mainīts pilnīgi nekas. Nav bijusi nepieciešamība mainīt ne kaut vienu riteņa gultni, pat neviena bukse piekarēs vēl nav aiztikta. Ar elektrību saistīta ir bijusi tikai viena problēmiņa - vēl garantijas laikā iedegās Air Bag lampiņa. Tika pa garantiju nomainīts viss stūres Air Bag, lai gan problēma bijusi kāda vada kontaktā. Tiem, kas naudu skaita rūpīgi un izdod negribīgi, bet grib braukt ar jaunu auto, es ieteiktu nepirkt svaigi iznākušu neviena ražotāja jaunāko modeli. "Sāpīgākās kaites" ražotāji "izārstē" pirmajos divos ražošanas gados. Modeļa mūžs tagad vidēji ilgst 4 līdz 6 gadus. Pērciet noskatīto auto otrā ražošanas gada beigās vai trešā sākumā. Arī šāda tāda informācija par uzticamību tad jau būs iegūstama.
Nav komentāru
Ja starp akumulatora izlādi un uzlādi būtu līdzsvars, tad problēmām ar akumulatora darbību nevajadzētu būt un teorētiski akumulators būtu teju mūžīgs. Diemžēl dzīvē notiek citādāk, īpaši kopš spēkā ir obligātā prasība par auto priekšējo tuvo (jeb dienasgaitas) gaismu lietošanu arī diennakts gaišajā laikā. Dzīvē auto un tajā esošo ierīču darbināšanai akumulatora enerģija bieži tiek patērēta vairāk nekā akumulators tiek uzlādēts, pateicoties auto ģeneratora darbībai. Un tas nav tikai ziemā. Vienkārši ziemā jeb negatīvā gaisa temperatūrā „īlens no maisa daudz labāk lien ārā”. Kāpēc? Dēļ sērskābes, kas veido elektrolīta šķīdumu, specifiskām īpašībām. Ziemā jeb pat jau pie 0°C tuvās temperatūrās uzlādes process notiek jūtami lēnāk nekā vasarā. Mēs bieži vien braucam laika un attāluma izpratnē īsus ceļa posmus, kas ne vienmēr pat pie pozitīvām temperatūrām ir pietiekami akumulatora enerģijas atjaunošnai, bet pie negatīvām vai 0°C tuvām temperatūrām pavisam droši vairs nē. Kas notiek? Akumulators netiek uzlādēts pilnībā. Nepilnīgi uzlādēta akumulatora elektrolīts lēnām pārvēršas par parastu destilētu ūdeni. Ziemā tas notiek daudz straujāk un arī problēmas „izpeld” daudz asāk. Asāk tāpēc, ka ziemā, pie sastingušām eļļām un daudz aukstākām nekā vasarā motora metāla detaļām, lai mehānismu iegrieztu, vajadzīga lielāka starta strāva. Vasarā vēl pietiekamu jaudu bieži nodrošina arī ne pārāk „vesels” akumulators, bet ziemā uzdevumu spēj paveikt tikai „pie labas veselības” (elektrolīta blīvuma un akumulatora uzlādes pakāpes) esošs aķītis. Izteiktāk tas vērojams tieši uz dīzeļauto piemēra, jo dīzelim pie vienāda motora tilpuma vajadzīga lielāka starta strāva. Tādēļ, ja akumulatora mūžam rit jau vismaz trešais gads, uz rudeni noteikti būtu ieteicams pārbaudīt eletrolīta blīvumu un akumulatrora uzlādes pakāpi. Savukārt, lai pagarinātu akumulatora kalpošanas ilgumu, derētu darīt to, ko parasti dara varbūt tikai retais. Kaut pāris reizes gadā noņemt akumulatoru no auto, pilnībā to izlādēt, pievienojot kā strāvas patērētāju kādu atbilstošu lampiņu (12 vai 24 V), un atkal iespējami lēni uzlādēt pilnībā no jauna ar lādētāju no 230V elektrotīkla.
1 komentārs
Konceptautomobiļi nereti tiek izgatavoti arī bez konkrēta nodoma, ko ļoti līdzīgu laist sērijveida ražošanā drīzumā. Mērķi ir dažādi - piemēram, lai saasinātu sabiedrības un mediju uzmanību saistībā ar konceptu un liktu runāt par ražotājkompāniju, lai tādējādi, iespējams, veicinātu esošo modeļu pārdošanu; lai par tālākām idejām iegūtu nozares ekspertu atsauksmes; lai pētītu kādas potenciālās mērķauditorijas reakciju; lai izmēģinātu kādas jaunas tehniskas izstrādes, ko plānots ieviest esošajos sērijveida modeļos. Arī vienkārši, lai parādītu ražotāja "muskuļus" jeb potenciālu un būtu ar ko palepoties un kam piesaistīt uzmanību lielākajās starptautiskajās auto izstādēs, īpaši, ja kādā brīdī nav svaigu aktuālo modeļu utt. Koncepauto, protams, tiek būvēti arī kā tiešs izejmateriāls nākamajiem sērijveida ražojumiem. To drīza nonākšana vai nenonākšana līdz ražošanai atkarīga no dažādiem iemesliem. Jau pieminētās ekspertu un publikas reakcijas, no tirgus situācijas pasaulē un atsevišķos pasaules reģionos (tātad ekonomiskās situācijas), no konkurentu (citu ražotāju) panākumiem vai neveiksmēm atbistošajā sektorā. No konkrētā koncepta izgatavotāja veiksmēm un neveiksmēm (tātad no finanšu situācijas) pārdošanas lietās kādā laika sprīdī. Arī no aprēķiniem par koncepta ieviešanas ražošanā izmaksām utt. Kādā konkrētā situācijā atlikta koncepta tālāka virzība vēl nebūt nenozīmē, ka kompānija pie šī projekta pilnīgas vai daļējas realizācijas vairs nekad neatgriezīsies.
Nav komentāru
Uz lietota "Saab" iegādi faktiski attiecas viss tas pats, kas iepriekš bija teikts, atbildot par lietota "Toyota Auris" iegādi. Tātad - būtiska esošā tehniskā stāvokļa novērtēšana un iespēja pārbaudīt pārdevēja sniegtos datus par jebkuru iekāroto auto. Tiesa, attiecībā uz "Saab" ir dažas atšķirīgas nianses, ko derētu ņemt vērā. Pat jaunu auto tirdzniecības ziedu laikos Latvijā "Saab" tika pārdoti salīdzinoši ļoti maz. Kamēr tirgus līderi tirgoja vairākus tūkstošus savu modeļu, "Saab", piemēram, 2005.gadā pārdeva tikai 75 mašīnas, 2006.gadā 91 mašīnu, 2007.gadā 85 mašīnanas. Arī lietoti "Saab" otreizējā tirgū no ārzemēm ienāca maz. Tas nozīmē, ka šīs markas mašīnu apritē Latvijā ir visai maz. Šodien piemēram portālā ss.lv ir 286 sludinājumi par "Saab". Salīdzinājumam - "Volvo"ap pusotrs tūkstotis. Tas nozīmē, ka brauksiet ar salīdzinoši retu mašīnu, ja tas Jums būtiski, bet jārēķinās, ka atrast lietotas detaļas auto kapsētās būs grūtāk. Kas attiecas uz jaunu detaļu iegādi, tad īpašām problēmām uz doto brīdi un tuvākajos gados būt nevajadzētu. Ražotājiem (arī īpašumtiesību pārņēmējiem)  ir saistības nodrošināt oriģinālo rezerves daļu izlaidi arī pēc modeļu jeb pat zīmolu ražošanas pārtraukšanas. No galvas nepateikšu, cik īsti gadus ir pienākums to nodrošināt, bet, šķiet šis skaistlis bija kaut kur tuvu desmit gadiem. Kā pierādījums tam ir "Saab" oficiālā pārstāvja serviss Rīgā, kas joprojām strādā un apkopj "Saab" mašīnas. Kā jebkura zīmola modeļiem, arī "Saab" rezerves daļas ražo ne tikai tā saukto oriģinālo detaļu ražotāji, kas šādas tiesības ieguvuši no ražotāja. Kamēr pasaulē kopumā "Saab" rezerves daļu ražošana nesīs peļņu, ar šo biznesu kāds nodarbosies un detaļas būs pieejamas. Pašlaik nav vērojams, ka "Saab" modeļu rezerves daļu cenas būtu īpaši mainījušās pēc "Saab" bankrota. Iespējams, ilgstošākā laika periodā var piedzīvot, ka detaļas būs gan grūtāk iegādāties, gan tās maksās vairāk, bet nez vai tas var notikt tuvākajos gados piecos., astoņos. Vēl jāatceras, ka pēdējo paaudžu "Saab' tehniski bija unificēti ar "Opel", jo abi zīmoli piederēja "General Motors" un "Saab 9-5" un "Saab 9-3" bija'izgatavoti uz "GM Epsilon" platformām, kas kopīgas ne tikai "Opel", bet arī "Buick", "Chevrolet" un citiem modeļiem. Šis apstāklis noteikti tikai vairo un pagarina rezerves daļu pieejamību, kā arī mazina viena otra tehniskā risinājuma savdabību, kas piemita vecāku gadagājumu "Saab" mašīnām.
2 komentāri
Kopumā "Toyota" ir pazīstami kā visnotaļ uzticami automobiļi, kam tehniskās problēmas mēdz būt salīdzinoši retāk nekā citu marku automobiļiem. Agrāk (vēl pirms gadiem septiņiem, astoņiem) bija novērojams, ka rezerves daļas toties pat pēc gadiem vecām "Toyota" bieži bija dārgākas nekā vācu vai arī citām japāņu mašīnām, taču tagad tā vairs nevar sacīt. Piemēram, ritošās daļas dilstošās detaļas (bukses, atsaites, bremžu kluči) maksā aptuveni tādā pat līmenī kā citu marku līdzīgu gadu modeļiem. Vispārzināms ir fakts, ka japāņu mašīnām, arī "Toyota", ir salīdzinoši plāni "bleķi". Taču "Toyota" tomēr arī no rūsēšanas viedokļa kopumā ir pateicīgāks pirkums, jo, piemēram, salīdzinoši jaunas "Mazda", arī "Nissan" korozija iespaido ātrāk un postošāk. Jūsu gadījumā, kad runa iet par lietotu nevis jaunu auto, ļoti būtiska ir noskatītā "Auris" lietošanas vēsture. Jauns gads vēl nebūt obligāti nenozīmē arī labu tehnisko stāvokli. Novērtējiet vizuālo izskatu. Un ne tikai no ārpuses, bet arī salonā un auto apakšā, kur piekares, izputējs. Apskatiet motortelpu... Ja motortelpa ir eļļu un sārņu piešķiesta, tas neliecina par iepriekšējā saimnieka saudzīgu attieksmi un rūpību. Arī ja motortelpa ir svaigi izpucēta, tas nav pats labākais, jo nebūs uzreiz redzamas iespējamas eļļas noplūdes... Iepazīstieties ar apkopju un remontu vēsturi, ja vien tā ir pieejama. Latvijā reģistrētam 2011.gada auto šai informācijai vajadzētu būt pieejamai pie "Toyota" pilvarotā pārstāvja. Arī ārzemēs pirmo reizi reģistrētam auto servisa vēsturei, ja vien auto ir apkopts autorizētā servisā, vajadzētu būt zināmai. Ja ir pieejama servisa grāmatiņa, tās datus tomēr vajadzētu salīdzināt ar "Toyota" servisa sistēmā reģistrēto informāciju. Bieži servisa apmeklējumi starp ražotāja noteiktajām apkopēm neliecinās par labu iepriekšējai ekspluatācijai un tas var atsaukties ar papildu izdevumiem nākamajam saimniekam. Jauno paaudžu auto (un 2011.gada mašīna jāuzskata par jaunu) tagad ir lieli ražotāja noteiktie eļļas maiņas intervāli - 20 000 un pat 25 000 km, tomēr eļļu būtu ieteicams mainīt biežāk. Vismaz reizi gadā, jo ne visi lietotāji gadā nobrauc pat 20 000 km. Arī tam pievērsiet uzmanību. Citādi man nav īpašu argumentu ne par "Auris" iegādi, ne arī pret. Ja ir iespēja, pajautājiet kāda paziņas, kam varbūt nācies "Auris" lietot, viedokli. Vēlams gan neaprobežoties ar vienu šādu konsultantu, lai izvairītos no viena klaji subjektīva sprieduma. Lietotāji (saimnieki) mēdz būt dažādi, ar dažādu attieksmi un attiecīgi auto "atdeve" un lietotāja pieredze var būt visai atšķirīga arī viena modeļa ietvaros. Ja gatavojaties "Auris" iegādāties caur "Toyota" dīleri, tad šādam auto vajadzētu būt pārbaudītam, turklāt 2011.gada mašīnai jau vēl arī ražotāja garantijai jābūt spēkā. Ja gatavojaties pirkt kā saka 'no rokas", tad jānoskaidro, vai iepriekšējais īpašnieks nav sastrādājis ko tādu, kādēl ražotāja garantija, iespējams, vairs nebūs spēkā. Un derētu šo auto parādīt arī kādā servisā, kur jums ir uzticams mehāniķis. Lai veicas!    
Nav komentāru
Lapa 2 no 3123
Top