Redaktors iesaka
- Kā pārvadātājiem neapmaldīties Eiropas ceļa nodevu džungļos
Ceļotāji no Baltijas vairs nebrīnās, sastopot kravas auto vai puspiekabes ar sava reģiona valsts numurzīmēm vai jo īpaši Lietuvas uzņēmumu atšķirības zīmēm Skan...
- Latvijas Gada motocikls 2024 pretendentu īss apskats
AutoMedia Latvia jau vēstīja, ka, lai popularizētu motobraukšanas kustību un plašāku publiku iepazīstinātu ar sezonas jaunākajiem motocikliem, arī šogad tiek rī...
- Laiks piemērot auto riteņus ziemai, bet M+S riepas vairs nederēs
No šī gada oktobra Latvijā stājas spēkā jauns regulējums, kas aizliedz izmantot vissezonas “M+S” riepas ziemas periodā, tā vietā nosakot nepieciešamību izmantot...
- Kā pārvadātājiem neapmaldīties Eiropas ceļa nodevu džungļos
-
Jaunākie raksti
Jautā AutoMedia.lv ekspertam
Aptauja
Loading ...Noderīga informācija
Par autoru: Edgars Priekulis
„AutoMedia.lv” eksperts autovadītāju apmācības un drošas braukšanas jautājumos.
Pēc izglītības automobiļu transporta inženieris ar profesionālo maģistra grādu. Gan ar
vieglajiem, gan kravas automobiļiem cieša saskarsme, pateicoties ģimenes saitēm,
veidojusies jau kopš bērnības, tādēļ arī profesijas izvēle bijusi loģiska. Kopš 2006.gada
strādā par autovadītāju teorētiskās apmācības pasniedzēju, sniedzot zināšanas dažādu
kategoriju autovadītājiem. Tā kā satiksmes noteikumu kursu un drošas auto vadīšanas
teoriju māca vairākās autoskolās, pats sevi uzskata par zināmā mērā neatkarīgu šis jomas
speciālistu. Autovadītāja stāžs 12 gadi, ir vairāku kategoriju vadītāja tiesības. Labus
rezultātus uzrādījis arī ekonomiskas autovadīšanas sacensībās, spējot sasniegt degvielas patēriņu 3 litri uz 100 km.
Uzdot jautājumu ekspertam »
Eksperta atbildes
Nav taisnība. Iespējams, esiet guvis(-usi) informāciju kādas autoskolas mājaslapā, kur tā nav atjaunota.
Iegūt A kategoriju atļauts no 24 gadu vecuma, bet sākt to apgūt - 2 gadus agrāk.
2 komentāri
2 komentāri
Jautā Helmis
2014-03-14
Tagad visai daudz tiek runaats par velosipeedistu tiesiibaam. Vai taas jau ir obligaatas, lai brauktu ar velosipeedu?
Velosipēda vadīšanas tiesības vienmēr bija obligātas, tikai pēdējos gados par to iespējams biežāk runā. Par velotiesībām var kalpot arī mehāniskā transportlīdzekļa (mopēds, automobilis, traktors) vadīšanas tiesības. Vadīt velosipēdu atļauts no 12 gadu vecuma.
Nav komentāru
Nav komentāru
Šo situāciju Jums būs vieglāk izprast, iztēlojoties sevi tā autovadītāja vietā, kurš brauc aiz Jums. Ir tāds Ceļu satiksmes noteikumu punkts (6.punkts), ka mēs visi braucam, uzskatot, ka apkārtējie satiksmes dalībnieki arī ievēro ceļu satiksmes noteikumus. Tātad, braucot ar atļauto ātrumu 70 km/h un redzot, ka priekšā kāds auto izbrauc no sānceļa, vadītājs uzskata (paļaujas uz to), ka šis auto tūdaļ ieskriesies līdz atļautajam vai līdzīgam ātrumam. Jūsu raksturotajā gadījumā Jūs to nedarījāt, tas nozīmē, traucējāt aizmugurē braucošajam auto. Būtu interesanti palasīt Jūsu versiju, - kā Jums šķiet, cik rupja bija Jūsu kļūda? Vai Jums tas šķiet "sīkums"?
3 komentāri
3 komentāri
Jautā Ely
2012-12-07
CSDD mājaslapā ir iespējams pildīt testus, lai gatavotos teorētiskajam eksāmenam. Vai taisnība, ka elektroniskā formātā nav pieejami visi jautājumi, kas mācību grāmatā? Bet kāpēc?
Šis jautājums vairāk būtu jāadresē CSDD darbiniekiem. Par eksāmenu - tā jau ir eksāmena būtība, ka visus jautājumus jeb eksāmenu pilnā komplektā Jūs neesiet redzējuši pirms pretendējiet to nokārtot.
1 komentārs
1 komentārs
Jautā Arvīds
2012-12-04
Ikdienas sanāk braukt uz Saulkrastiem. Un mūžīgs stress par to mazo pusjoslu uz šosejas. Daži brauc pa šo pusjoslu arī pieturās un krustojumos kur ir svītras. Vai šī josla ir domāta satiksmei?
Ļoti labs un aktuāls jautājums. Sauksim "mazo pusjoslu" par asfaltētu nomali. Pamatā pa nomali ir aizliegts braukt, tomēr Ceļu Satiksmes noteikumu 124.punkts nosaka: atļauts īslaicīgi braukt pa ceļa nomali, ja tā ir asfalta vai asfaltbetona segumu. Šādu nomali no pamatbrauktuves atdala ar 924.horizontālo ceļa marķējumu, kas nozīmē, ka asfaltēto nomali atļauts lietot, lai apstātos vai stāvētu. Attiecībā par pieturvietām un krustojumiem - ir jāievēro ceļa apzīmējumi. Bet no praktiskā viedokļa ir daudz bīstamāk, pēkšņi ievērojot ceļa nepārtraukto apzīmējumu, mainīt joslu nekā pārbraukt apzīmējumam.
Labs skaidrojums ir atrodams šeit: http://celugids.lv/lat/787/
Nav komentāru
Nav komentāru
Sveicināti!
Es arī labprāt redzētu minēto video materiālu. Tēmu par virzienu signāliem apgūst galvenokārt no 7.nodaļas CSN grāmatā. Jāteic, tā kā autoskolas primārais uzdevums ir sagatavot klientu eksāmenam, tad tāpēc arī vairāk akcentējam signālus ar roku žestiem (ko jāpazīst eksāmenā) nevis "neoficiālos" signālus. Labs pasniedzējs pastāstīs arī par šiem starp autovadītājiem pieņemtajiem signāliem jeb "autovadītāju valodu".
Tāpat arī vēlos norādīt, ka ilgus gadus kā "Paldies!" signāls tika pieņemts un plaši izmantots signāls, ieslēdzot avārijas gaismu signalizāciju. Tomēr pēdējos gados valda uzskats, ka TAS IR AVĀRIJAS SIGNĀLS, tāpēc aizvien plašāk kā "Paldies!" signālu sāk pielietot kreisā un sekojoši labā virzienrādītāja ieslēgšanu uz dažām sekundēm. Tā ir zīme, ka Jums priekšā braucošo auto vada profesionālis.
Iesaku ļoti uzmanīties ar apdzīšanas manevra uzsākšanu, kad priekšā braucošais Jums parāda labo virzienrādi. Daļēji viņš uzņemas atbildību par to, ka pretējā virziena kustības josla ir brīva pārskatāmā attālumā. Tomēr no formālās puses pie CSNg izraisīšanas Jūs būsiet vainīgais. Es nepaļaujos uz šādiem signāliem, vienmēr pieņemu lēmumu pats.
1 komentārs
1 komentārs
Pasniedzu arī šādus kursus un nevienu vien grupu jau esmu apmācījis. Prakse rāda to, ka cilvēki nāk uz kursiem ar bieži vien nievājošu attieksmi, bet aiziet no tiem apmierināti. Šie kursi ir ļoti specifiski un vislielākajā mērā to kvalitāte ir atkarīga no pasniedzēja.
Eksāmeni attiecas uz pretendentiem, kuri C kategoriju ieguvuši pēc 2009.gada 9.septembra vai D kategoriju pēc 2008.gada 9.septembra. Kursu beigšanas sertifikāts derīgs 5 gadus no datuma, kad tas izdots. To neietekmē vadītāja apliecības apmaiņa, kas savukārt parasti ir katra cilvēka privāta izvēle.
Nav komentāru
Nav komentāru
Jautā Elīna
2012-11-15
No kā atkarīgas autoskolas eksāmenu cenas? Vai tas ir saistīts ar augošajām benzīna cenām? varbūt ar interesentu skaitu, kas vēlas likt eksāmenu?
Ja runa ir par teorētiskajiem skolas eksāmeniem (nevis teorijas apmācību kursu), tad par eksāmenu pamatā esmu novērojis vienotu maksu 5 lati. Pēdējos gados novērota sistēma – 1.mēģinājums bezmaksas, nākamie par maksu.
Runājot par praktiskās vadīšanas eksāmeniem, pirmkārt, maksai no pretendenta noteikti ir jānosedz eksāmena pašizmaksu, kas zināmā mērā ir atkarīga arī no izmantotā mācību automobiļa un tā degvielas patēriņa. Otrkārt, būtu pietiekami godīgi no instruktoru puses, ja Jūs maksātu viņiem par laiku - noteiktu summu Ls/h.
Nav komentāru
Nav komentāru
Sveiki, Solvita!
Jūsu jautājums ir ļoti klasisks, bieži uzdots jautājums. Tātad - var ielūkoties CSDD majaslapā www.csdd.lv sadaļā "Statistika", tālāk izvēloties "Autovadītāju apmācība" u.t.t. Jūs redzēsiet datus par autoskolām, kur procentuāli aprēķināts, kāda daļa autoskolas beidzēju nokārtojuši eksāmenus (valsts eksāmenus nevis autoskolas iekšējos eksāmenus) ar 1.reizi. Protams, japieņem, ka atlikušie pretendenti arī nokārtoja eksāmenus ar 2 vai 3.mēģinājumu. Tāpēc šī statistika ir relatīva, taču kaut ko par autoskolu kvalifikāciju tomēr vēsta.
Vai autoskolas, kas reklamējas, ir labākas citu vidū? Pieļauju, ka nē, vienkārši tām ir līdzekļi reklāmai.
Jūs, Solvita, varat paļauties uz paziņu un draugu rekomendācijām. Es varu apstiprināt to, ka visas autoskolas (jebkura autoskola) sagatavos Jūs valsts eksāmeniem, bet IEMĀCĪT droši braukt pašreizējā apmācību sistēmā spēj reta autoskola. Tas ir jāapzinās.
1 komentārs
1 komentārs