Redaktors iesaka
- Car Of The Year 2023 pasludina nevis Ženēvā, bet Briselē. Laurus plūc Jeep Avenger
Bija pierasts, ka Eiropas Gada automobilis jeb Car Of The Year kļūst zināms februāra beigās vai marta sākumā karaliskā Ženēvas autošova laikā, taču šogad COTY p...
- FOTO: Par “Latvijas Gada motocikls” pirmo reizi kronē itāliešu zīmola “Moto Morini” motociklu
Ceturtdien, 29.jūnijā Rīgā, tirdzniecības centrā „Mols” notika konkursa „Latvijas Gada Motocikls 2023” fināls. Konkursa žūrijas balsojumā galveno balvu ieguva „...
- Dacia turpina piedāvāt izvērstu benzīna-gāzes modeļu klāstu
Līdz ar vācu autoražotāja Opel pāriešanu no General Motors rokām koncerna Stellantis pārziņā, samazinājās izvēle tiem, kuri uzskatīja, ka efektīva ekonomija ir,...
- Car Of The Year 2023 pasludina nevis Ženēvā, bet Briselē. Laurus plūc Jeep Avenger
-
Jaunākie raksti
- Piesaka Opel Astra Electric tirdzniecības sākumu Latvijā
- FOTO: Par “Latvijas Gada motocikls” pirmo reizi kronē itāliešu zīmola “Moto Morini” motociklu
- Ar pretendentu izstādes atklāšanu ievadīts konkurss “Latvijas Gada motocikls 2023”
- Cross Country motosacensībās Ķestreciema posmā uzvaru svinēja motokrosists Kārlis Kalējs
- Ir šaubas par iezīmēto klimatneitrālo mērķu sasniegšanu komerctransporta sektorā
Jautā AutoMedia.lv ekspertam
Aptauja
Loading ...Noderīga informācija
Par autoru: Mārtiņš Geršmanis
„AutoMedia.lv” eksperts apdrošināšanas jautājumos.
Vecums 33 gadi. RTU iegūta augstākā izglītība autotransporta specialitātē. Apdrošināšanas jomā strādā kopš 2004.gada, tai skaitā jau 6 gadus darbojas kā apdrošināšanas brokeris (neatkarīgs, profesionāls konsultants apdrošināšanas jautājumos, kurš pārstāv klienta intereses, sākot no idejas par apdrošināšanas nepieciešamību līdz pat noslēgtā apdrošināšanas līguma darbības beigām). Iepriekšējos darba gados bijusi cieša sadarbība ar vairākiem auto tirdzniecības uzņēmumiem, tādēļ joprojām tieši auto apdrošināšana ir pašam tuvākais apdrošināšanas veids. Aizraušanās – jaunās tehnoloģijas un automobiļi. Autovadītāja stāžs 13 gadi.
Uzdot jautājumu ekspertam »
Eksperta atbildes
Jautā Katrīna
2013-04-09
Kā tur bija - OCTA taču laikam ir jādrošina pa jaunu jaunajam īpašniekam, pat ja viņš nopircis auto, kam iepriekšējais īpašnieks pavisam nesen to nopircis? Es tak nekļūdos, vai ne? Bet vai tas ir taisnīgi?
Ar OCTA polisi tiek apdrošināta automašīnas īpašnieka civiltiesiskā atbildība. Tātad mainoties automašīnas īpašniekam būs vajadzīga arī jauna OCTA polise.
Iepriekšējais automašīnas īpašnieks var dabūt atpakaļ naudu par savas polises neizmantoto periodu, griežoties tajā apdrošināšanas sabiedrībā vai pie tā brokera, kur viņš šo polisi bija iegādājies.
Nav komentāru
Nav komentāru
Jautā Dāvids
2012-12-15
Kas mainās autovadītājam ar OCTA polisi, ja ceļu satiksmes negadījums noticis ārzemēs?
Labdien!
Nav atšķirības vai ceļu satiksmes negadījums noticis ārzemēs vai šeit Latvijā. Ja autovadītājs tiks atzīts par vainīgu negadījuma izraisīšanā, tad nākamajā Bonus-Malus pārrēķināšanas reizē viņam tiks attiecīgi samazināta BM klase.
Vai es atbildēju uz jūsu jautājumu?
1 komentārs
1 komentārs
Labdien!
Šai problēmai varu ieteikt divus risinājumus. Pirmais - piereģistrēties CSDD e-pakalpojumiem. Šeit gan ir svarīgi, lai jūs būtu automašīnas īpašnieks vai turētājs. Ja tas tā ir tad par automašīnām, kas reģistrētas uz jūsu vārda, saņemsiet atgādinājumus e-pastā gan par OCTA polises beigu termiņa tuvošanos, gan par tuvojošos tehniskās apskates termiņu. Otrs variants ir sadarboties ar apdrošināšanas brokeri. Šeit nav svarīgi vai auto, kura apdrošināšanas polises termiņu nevēlaties palaist garām, ir reģistrēts uz jūsu vārda vai nē. Labs brokers vienmēr laicīgi pabrīdinās klientu par polises termiņa beigu tuvošanos un piedāvās klientam izdevīgāko variantu jaunai polisei.
1 komentārs
1 komentārs
Jautā Raitis
2012-10-13
Kāpēc salīdzinājumā ar 2011.gadu ir augušas OCTA apdrošināšanas cenas? Vai tam ir loģisks pamatojums jeb tā ir vienkārši apdrošinātāju alkatība?
Labdien!
Šeit nedaudz jāatskatās pagātnē, kur redzam, ka OCTA cenas piedzīvoja kritumu gan 2009. gadā, gan 2010. gadā sasniedzot savu zemāko līmeni pagājušajā, tas ir 2011. gadā. Tam bija vairāki iemesli - krīze valstī, samazinājās cilvēku pirktspēja, palielinājās konkurence un tajā pat laikā arī remonta izmaksas servisos samazinājās. Taču, ja paskatāmies uz apdrošinātāju statistikas datiem, tad redzam, ka OCTA nozare jau no 2004. gada ir strādājusi ar zaudējumiem, kas kopumā ir bijuši 19,12 milj. latu, un vienīgais izņēmums ir 2009. gads, kas tika noslēgts ar peļņu. Ja agrākos gados OCTA nozares zaudējumus apdrošinātāji spēja kompensēt ar peļņu citos apdrošināšanas veidos, tad šobrīd apdrošinātāji to vairs nevar atļauties. Tāpēc arī ir novērojams cenu kāpums, kas vidēji ir neliels, jo to ierobežo sīvā konkurence šajā segmentā.
Nav komentāru
Nav komentāru