Redaktors iesaka
- Kā pārvadātājiem neapmaldīties Eiropas ceļa nodevu džungļos
Ceļotāji no Baltijas vairs nebrīnās, sastopot kravas auto vai puspiekabes ar sava reģiona valsts numurzīmēm vai jo īpaši Lietuvas uzņēmumu atšķirības zīmēm Skan...
- Ar izstādes atklāšanu T/C “Mols” tiek ievadīts konkurss “Latvijas Gada motocikls 2024″
Šodien, 12.aprīlī Rīgā, tirdzniecības centrā "Mols", atklājot pretendentu-motociklu izstādi, tika dots starts konkursam "Latvijas Gada motocikls 2024". Šāds jau...
- ROADPOL akcijas laikā Valsts policija fiksējusi vairāk nekā 2000 atļautā ātruma pārkāpumus
Visu aizvadīto nedēļu norisinājās Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akcija “Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa”, kuras laikā papildu ikdienas ceļu sa...
- Kā pārvadātājiem neapmaldīties Eiropas ceļa nodevu džungļos
-
Jaunākie raksti
- Latvijas Gada motocikls 2024 pretendentu īss apskats
- Īsi par būtiskāko grozījumos Autopārvadājumu likumā
- Jaunais Citroën C3 Aircross daudzpusīgāks par priekšgājēju
- ROADPOL akcijas laikā Valsts policija fiksējusi vairāk nekā 2000 atļautā ātruma pārkāpumus
- Vismaz trešdaļa Latvijas autovadītāji atzīst, ka ir māņticīgi
Jautā AutoMedia.lv ekspertam
Aptauja
Loading ...Noderīga informācija
Par autoru: Mārtiņš Geršmanis
„AutoMedia.lv” eksperts apdrošināšanas jautājumos.
Vecums 33 gadi. RTU iegūta augstākā izglītība autotransporta specialitātē. Apdrošināšanas jomā strādā kopš 2004.gada, tai skaitā jau 6 gadus darbojas kā apdrošināšanas brokeris (neatkarīgs, profesionāls konsultants apdrošināšanas jautājumos, kurš pārstāv klienta intereses, sākot no idejas par apdrošināšanas nepieciešamību līdz pat noslēgtā apdrošināšanas līguma darbības beigām). Iepriekšējos darba gados bijusi cieša sadarbība ar vairākiem auto tirdzniecības uzņēmumiem, tādēļ joprojām tieši auto apdrošināšana ir pašam tuvākais apdrošināšanas veids. Aizraušanās – jaunās tehnoloģijas un automobiļi. Autovadītāja stāžs 13 gadi.
Uzdot jautājumu ekspertam »
Eksperta atbildes
Jautā Katrīna
2013-04-09
Kā tur bija - OCTA taču laikam ir jādrošina pa jaunu jaunajam īpašniekam, pat ja viņš nopircis auto, kam iepriekšējais īpašnieks pavisam nesen to nopircis? Es tak nekļūdos, vai ne? Bet vai tas ir taisnīgi?
Ar OCTA polisi tiek apdrošināta automašīnas īpašnieka civiltiesiskā atbildība. Tātad mainoties automašīnas īpašniekam būs vajadzīga arī jauna OCTA polise.
Iepriekšējais automašīnas īpašnieks var dabūt atpakaļ naudu par savas polises neizmantoto periodu, griežoties tajā apdrošināšanas sabiedrībā vai pie tā brokera, kur viņš šo polisi bija iegādājies.
Nav komentāru
Nav komentāru
Jautā Dāvids
2012-12-15
Kas mainās autovadītājam ar OCTA polisi, ja ceļu satiksmes negadījums noticis ārzemēs?
Labdien!
Nav atšķirības vai ceļu satiksmes negadījums noticis ārzemēs vai šeit Latvijā. Ja autovadītājs tiks atzīts par vainīgu negadījuma izraisīšanā, tad nākamajā Bonus-Malus pārrēķināšanas reizē viņam tiks attiecīgi samazināta BM klase.
Vai es atbildēju uz jūsu jautājumu?
1 komentārs
1 komentārs
Labdien!
Šai problēmai varu ieteikt divus risinājumus. Pirmais - piereģistrēties CSDD e-pakalpojumiem. Šeit gan ir svarīgi, lai jūs būtu automašīnas īpašnieks vai turētājs. Ja tas tā ir tad par automašīnām, kas reģistrētas uz jūsu vārda, saņemsiet atgādinājumus e-pastā gan par OCTA polises beigu termiņa tuvošanos, gan par tuvojošos tehniskās apskates termiņu. Otrs variants ir sadarboties ar apdrošināšanas brokeri. Šeit nav svarīgi vai auto, kura apdrošināšanas polises termiņu nevēlaties palaist garām, ir reģistrēts uz jūsu vārda vai nē. Labs brokers vienmēr laicīgi pabrīdinās klientu par polises termiņa beigu tuvošanos un piedāvās klientam izdevīgāko variantu jaunai polisei.
1 komentārs
1 komentārs
Jautā Raitis
2012-10-13
Kāpēc salīdzinājumā ar 2011.gadu ir augušas OCTA apdrošināšanas cenas? Vai tam ir loģisks pamatojums jeb tā ir vienkārši apdrošinātāju alkatība?
Labdien!
Šeit nedaudz jāatskatās pagātnē, kur redzam, ka OCTA cenas piedzīvoja kritumu gan 2009. gadā, gan 2010. gadā sasniedzot savu zemāko līmeni pagājušajā, tas ir 2011. gadā. Tam bija vairāki iemesli - krīze valstī, samazinājās cilvēku pirktspēja, palielinājās konkurence un tajā pat laikā arī remonta izmaksas servisos samazinājās. Taču, ja paskatāmies uz apdrošinātāju statistikas datiem, tad redzam, ka OCTA nozare jau no 2004. gada ir strādājusi ar zaudējumiem, kas kopumā ir bijuši 19,12 milj. latu, un vienīgais izņēmums ir 2009. gads, kas tika noslēgts ar peļņu. Ja agrākos gados OCTA nozares zaudējumus apdrošinātāji spēja kompensēt ar peļņu citos apdrošināšanas veidos, tad šobrīd apdrošinātāji to vairs nevar atļauties. Tāpēc arī ir novērojams cenu kāpums, kas vidēji ir neliels, jo to ierobežo sīvā konkurence šajā segmentā.
Nav komentāru
Nav komentāru