„КТМ Freeride E” – jauna elektroenerģijas izmantošanas iespēja

KTM_Freeride_E_eicma (2)

Aizvadītajā nedēļā Zālbah-Hinterhelmē, Austrijā svinīgos apstākļos notika „KTM” elektriskās piedziņas bezceļa motocikla „Freeride E” pirmizrāde.

Interesanti, ka par „KTM” jaunā elektrobaika oficiālo reklāmas „seju” ir izvēlēts skotu izcelsmes profesionālais velotriālists Denijs Makaskils.

Kā uzsver ražotāja pārstāvji, „Freeride E” ir pasaulē pirmais sērijveidā izgatavotais pilnvērtīgais „off-road” mocis ar elektrisko piedziņu, turklāt tas izgatavots izmantojot austriešu kompānijas ražotos augstākās klases komponentus.

Ktm_freeride_1

Motocikls ir veidots, orientējoties uz visplašāko lietotāju auditoriju,

ieskaitot to, kas nevēlas šķirties no sava braucamrīka pat pilsētas ielās. Tas būs pieejams divās versijās: „E-SX” un „E-XC”. Pirmais paredzēts kā izteikti sportisks rīks, kas paredzēts izmantošanai tikai slēgtu trašu apstākļos. Savukārt „E-XC” – gluži otrādi – ir aprīkots atbilstoši visām tehnisko noteikumu prasībām, lai būtu izmantojams uz koplietošanas ceļiem.

Elektriskais brālis no vienas puses turpina „Freeride” modeļu rindas filozofiju, bet no otras iekļaujas „E-Mobility” ilgtermiņa programmā. Šāds motocikls tika iecerēts jau 2007. gadā. Kopš tā laika nedaudz vairāk kā 20 Matinghofenas kompānijas speciālās nodaļas tehniskie speciālisti centās pārvērst realitātē šo unikālo projektu.

Lai gan „Freeride-E” ir zināma nodeva rūpēm par apkārtējo dabu un apliecinājums tam, ka „KTM” neatpaliek no šī inovatīvā segmenta līderiem, kompānijas vadītāji norāda, ka tuvākajā nākotnē elektriskā piedziņa vēl nespēs pilnībā aizstāt tradicionālos iekšdedzes dzinējus, lai gan elektromotocikliem pieder nākotne…

Bez elektromotora „Freeride-E” raksturīgs tāds neparasts risinājums, ka ne tikai priekšējo, bet arī aizmugurējo bremžu svira ir novietota uz stūres. Tam nav arī pārnesumkārbas. Tādējādi motocikla vadība ir tik vienkārša, ka ar to tiks galā pat pusaudzis, kas tikko no velosipēda pārsēdis tā seglos. Patiesībā tieši tādēļ par „Freeride-E” reklāmas tēlu izvēlēts velobraukšanas virtuozs Denijs Makaskils.

Ktm_freeride_3

„Tas ir aizraujošs un nudien vienkāršs kā velosipēds. Man nebija nekādu problēmu uzsēsties un bez speciālas sagatavošanās ar to braukt, jo abas bremžu sviras tāpat kā velosipēdam ir uz stūres, pārnesumi nav jāslēdz… un var nemīt pedāļus,” smaidot atzīst Makaskils. „Turklāt kāda jauda! Man pietika atliku likām. Es esmu lepns, ka „KTM” izvēlējušie mani reprezentēt tik interesantu modeli.”

„KTM Freeride-E” tehniskie dati pagaidām netiek atklāti. Ar tiem austriešu ražotājs iepazīstinās interesentus novembra sākumā Milānas motoizstādē „EICMA 2014”

Birkas: