Arī „Hyundai” tagad ir litrīgs turbomotors

Hyundai-new-engines-0

Korejiešu ražotājs „Hyundai” ir paplašinājis savu spēka agregātu gammu, Parīzes autoizstādē piesakot jaunās paaudzes turbomotoru ar viena litra darba tilpumu.

Pirmais jau nākamgad mazo turbomotoru aprīkojumā iegūs jaunās paaudzes hečbeks „i20”, kurš arī plašākai publikai pirmo reizi tika parādīts Parīzē.

Jaunais „Kappa” saimes agregāts tapis „Hyundai” Eiropas tehniskajā centrā Riselsheimā (Vācijā).

„T-GDI” ir konstruktīvi līdzīgs sāncenšu dzinējiem

– ar rindā novietotiem trīs cilindriem, tiešo degvielas iesmidzināšanu un turbīnu, ar kuras palīdzību korejiešu kompānijas inženieri no motorīša iemanījušies izspiest 120 ZS un 172 Nm, kas tādam pilsētas mazauto kā „i20” nodrošinās vairāk nekā apmierinošu dinamiku.

Atgādināsim, ka līdzīga tipa un apjoma motori ir „Ford”, kas tādu uzstāda arī lielākas klases modeļiem, un 2013. gada novembrī šādu spēka agregātu savā arsenālā iekļāva arī „Honda”.

Bez tam “Hyundai” Parīzes autoizstādē prezentēja arī septiņpakāpju robotizēto divsajūgu pārnesumkārbu. Ražotāja pārstāvji uzsver, ka tā ļaus lietderīgāk izmantot dzinēju dinamiskās potences, turklāt līdz 6% samazināt degvielas patēriņu.