Arī trīscilindru motori spēs „atpūtināt” vienu no cilindriem

Jau tuvāko gadu laikā cilindru atslēgšanas sistēmu, kāda šobrīd degvielas taupīšanas nolūkā tiek izmantota atsevišķiem lieliem motoriem, iegūs pat kompaktie trīscilindru dzinēji.

To populārajam izdevumam „Wards Auto” atklājuši kompānijā „Shaeffer”. Kā izrādās uzņēmums, kas ir viens no pasaulē lielākajiem dzinēju komponentu piegādātājiem, kopīgi ar vairāku autoražotāju konstruktoriem jau strādā, lai šo tehnoloģiju pielāgotu trīscilindru motoriem, padarot tos vēl ekonomiskākus.

Idejas autori uzskata, ka darba laikā ir pietiekami ilgstoši periodi, kad automobiļa piedziņai pilnīgi pietiek ar diviem cilindriem. Turklāt „Shaeffer” vadošais konstruktors Bobs Zito britu medijam atklājis, ka

jau drīzumā trīscilindru motori spēs attīstīt līdz 180 ZS,

tātad, arī atslēdzot vienu no cilindriem, jaudas joprojām būs pietiekami.

Jaunā tehnoloģija ļaus būtiski samazināt degvielas patēriņu. Tiesa, nepatīkams blakusefekts ir tāds, ka dzinēji kļūs konstruktīvi sarežģītāki (katram cilindram ir nepieciešams papildu vadības bloks) un ievērojami dārgāki.

Kā liecina „Shaeffer” pārstāvju izplatītā informācija, aptuveni pēc sešiem mēnešiem būs gatavi jauno dzinēju pirmie prototipi, lai kompānijas varētu sākt praktiski izmēģināt cilindru atslēgšanas sistēmu.