„Audi” bezpilota vadību ieviesīs jau nākamās paaudzes „Audi A8”

„Audi AG” nopietni attīsta auto bezpilota vadības sistēmas. Tostarp uzņēmums aktīvi iesaistās Vācijas Federālās ekonomikas un enerģētikas ministrijas finansētā projektā Cooperative Highly-Automated Driving (Ko‑HAF), kura ietvaros tiek izstrādāti standarti un risinājumi automatizētas transportlīdzekļu vadības jomā. „Audi” sola, ka bezpilota vadību sērijveidā ieviesīs jau ar nākamās paaudzes „Audi A8”.

Jau pērn oktobrī četru gredzenu zīmola ar bezpilota vadību aprīkots „Audi RS 7 Sportback” veica pirmo apli Hokenheimas Grand Prix trasē, bet šā gada jūlijā pilnveidots „Audi RS 7” bezpilota prototips izbrauca jau vairākus apļus Kalifornijas Sonoma Raceway trasē. Abi mēģinājumi pierādījuši, ka „Audi” bezpilota vadību ir pilnveidojis drošu un precīzu pat pie fizikas likumu robežām, sacīts uzņēmuma paziņojumā.

Audi bezpilota vadiba

„Audi” šā gada sākumā ASV veicis arī veiksmīgu testa braucienu pa koplietošanas ceļiem. A7 bezpilota prototips ar virkni sērijveida aprīkojuma un vairākām gaidāmā sērijveida aprīkojuma sistēmām nobraucis no Stenfordas Silīcija ielejā caur Beikersfīldu līdz Starptautiskajai plaša patēriņa elektronikas preču izstādei (CES) Lasvegasā. Maijā līdzīgā izstādē Āzijā izmēģināt bezpilota vadību intensīvajā Šanhajas pilsētas satiksmē tikusi dota arī žurnālistiem.

Sērijveida ražošanā „Audi” bezpilota vadību ieviesīs ar nākamās paaudzes luksusa klases sedanu A8.

Pirmajos modeļos sistēmas spēs pārņemt transportlīdzekļa vadību parkošanās laikā vai lēnas satiksmes apstākļos,

kad braukšanas ātrums nepārsniegs 60 km/h. “Audi” gan vēl nemin precīzus termiņus, kad šāds A8 tiks izlaists sērijveidā.

Jāpiebilst, ka projektā Cooperative Highly-Automated Driving, kas aptver vairākas tematiskās jomas, sākot no datorsimulācijām un beidzot ar testa braucieniem slēgtās vietās, kā arī vēlāk uz koplietošanas ceļiem, piedalās ne tikai „Audi”, bet arī citi Vācijas automobiļu ražotāji, komplektējošo mezglu piegādātāji un universitātes.

Birkas: