„Audi” plāno ieviest 48 voltu elektrosistēmas

„Audi” plāno ražoto transportlīdzekļu elektrosistēmas pilnveidot no 12 uz 48 voltiem. Tas ir vēl viens solis uz priekšu jaunu autorūpniecības tehnoloģiju ieviešanā, kas ļaus arī palielināt automobiļu jaudu un efektivitāti, norāda uzņēmums.

„Audi” 48 voltu elektrosistēma nesen tika prezentēta divos prototipos – „Audi A6 TDI” un „Audi RS 5 TDI”. Abi aprīkoti ar no 48 voltu sistēmas elektriski darbināmu kompresoru, kas darbojas autonomi no dzinēja noslodzes, tādējādi arvien nodrošinot vienmērīgi stabilu paātrinājumu. 48 voltu tehnoloģija esot ideāli piemērota arī dinamiskās šasijas vadības komforta sistēmu ieviešanai, norāda „Audi” un sola šajā jomā drīzumā ieviest daudzus jauninājumus.

Pašreizējās augstākās klases tehnoloģijas jau ir izsmēlušas 12 voltu elektrosistēmu iespējas,

uzskata Ingolštates inžnieri, jo īpaši zemā temperatūrā visi statiskās jaudas patērētāji var patērēt visu ģeneratora saražoto jaudu. Savukārt dinamiskās jaudas patērētājiem, piemēram, augstas veiktspējas elektriskajiem kompresoriem, ar akumulatora jaudu nu jau ir par maz.

RS 5 TDI concept

Risinājums ir otrā papildu elektrosistēma ar 48 voltu spriegumu, kas papildina 12 voltu jaudas padevi. Augstāks spriegums nozīmē mazākus vadu šķērsgriezumus, kas savukārt nozīmē vieglākas elektroinstalācijas ar mazāku jaudas izkliedi. Elektrosistēma ar 48 voltu spriegumu nodrošina jaunas uzglabāšanas iespējas un daudz lielāku jaudu nekā 12 voltu sistēma ar svina akumulatoru.

Dažādu „Audi” piedziņas daļu elektrifikācijas stratēģijā tam esot ļoti liela nozīme. Koncerna izstrādātāji jau ir radījuši mērogojamās platformas koncepciju, tostarp versiju, kurā ir iekļauts elektriski darbināms kompresors.

Pašreiz visattīstītākajā izstrādes versijā kompaktais litija jonu akumulators nodrošina 48 voltu jaudu kā enerģijas avots, kad dzinējs ir izslēgts. Ar 12 voltu elektrosistēmu ir sasaistīts līdzstrāvas un maiņstrāvas pārveidotājs. Litija jonu akumulators darbojas kopā ar jaunu, optimizētu strāvas pārveidotāju, kas ļauj uzskatīt piedziņas mehānismu par vieglu hibrīdu. Šī koncepcija nodrošina dažādus veidus, kā iedarbināt, vadīt un deaktivizēt iekšdedzes dzinēju pēc nepieciešamības. Jaudīgais strāvas pārveidotājs spēj atgūt desmit kilovatus elektoenerģijas, kas ir daudz vairāk nekā iespējams pašreizējos automobiļos. Tas arī ļauj radīt līdz pat 10 g mazāk CO2 izmešu, kas atbilst 0,4 l degvielas ietaupījumam uz 100 kilometriem.

Birkas: