Piektdien, 21.maijā “Latvijas Gada motocikls 2021” žūrija Biķernieku kompleksās sporta bāzes trasē veica iepazīšanos ar konkursā pieteiktajiem motocikliem – pretendentiem uz galveno titulu, kā arī uz balvām atsevišķās nominācijās. “AutoMedia Latvia” piedāvā iepazīties ar pieteiktajiem motocikliem. Turklāt ikvienam ir iespēja nobalsot par savu favorītu tā dēvētajā Tautas balsojumā.
Līdz ar COVID-19 vētras izraisīšanos krietni vien ir pieklusis uzsvars, ko dažādi mūsu dzīves lielie plānotāji lika uz sabiedrisko transportu, jo no epidēmijas ierobežošanas viedokļa individuālais braucamais ir drošāks. Šādā izpratnē vēl drošāku braucamo par motociklu, kas vienlaikus ir individuāla brīvība, stils, pārvietošanās ātrums un emocijas, pat grūti iedomāties.
Motocikli, tāpat kā autotransports, iet rokrokā ar kopējām transporta tehnikas progresa attīstības tendencēm.
Lūk, arī “Latvijas Gada motocikls” pretendentu lokā ir elektromocis! Inovāciju izplatības straujos tempus lieliski var noģist, iepazīstoties ar mototehnikas jaunumu programmēšanas iespējām.
Obligātais ABS nu jau ir nieks. Progresīvie un uz maksimāli zemu cenu neorientētie motociklu modeļi jau ne pirmo gadu tiek aprīkoti ar vilkmes un stabilitātes kontroles elektroniku. Tādiem ir programmējami dzinēja, pārnesumkārbas, kā arī amortizatoru darbības režīmi: asfaltam savs, lietus apstākļiem cits, vēl bezceļiem, kā arī normālai ikdienas braukšanai ielās, sportiskam spēkrata sniegumam vai tieši pretēji – ekonomiskai braukšanai. Nu gluži tāpat kā mūsdienīgos automobiļos.
Gribas akcentēt vēl kādu lietu. Proti, motociklu pasaule jūtami mazāk nekā autoindustrija skopojas ar jaudu. Uz vidēji 1,5 līdz 2,0 tonnas smagu vieglo auto tagad absolūta norma ir 1,4 un 1,2 litru jeb pat vēl mazāka tilpuma motori. Moču pasaulē dažus simtus kg smagiem braucamajam joprojām netiek žēloti pat 1,8 kubikcentimetru tilpuma agregāti. Jūtat atšķirību!
Motociklu pasaule ir raiba kā dzeņa vēders un attiecīgi arī konkursa pretendenti ir ļoti atšķirīgi. Piedāvājam “Latvijas Gada motocikls 2021” pretendentu apskatu, cenšoties tos sagrupēt kaut cik salīdzināmās grupās.
Enduro tipa piedzīvojumu motocikli:
KTM 890 Adventure R
Svars 210 kg; 889 cmᵌ četrtaktu divcilindru motors ar jaudu 105 Zs jauda; vidējais degvielas patēriņš 4,5 l/100 km; ķēdes piedziņa; ātrumkārba – 6 pārnesumu manuāla; priekšējā riepa – 90/90 R21; aizmugurējā riepa – 150/70 R18; sēdekļa augstums 88 cm; cena no 14 665 EUR
KTM 1290 Super Adventure R
Svars 221 kg; 1301 cmᵌ četrtaktu divcilindru motors ar 160 Zs jaudu; vidējais degvielas patēriņš 5,7 l/100 km; ķēdes piedziņa; ātrumkārba – 6 pārnesumu manuāla; priekšējā riepa – 90/90 R21; aizmugurējā riepa – 150/70 R18; sēdekļa augstums 88 cm; cena no 19 520 EUR
TRIUMPH Tiger 900 Rally Pro
Svars 192 kg; 888 cmᵌ četrtaktu trīscilindru motors; jauda 94 Zs; ķēdes piedziņa; ātrumkārba – 6 pārnesumu manuāla; priekšējā riepa – 90/90 R21; aizmugurējā riepa – 150/70 R17; sēdekļa augstums 81-83 cm; cena no 15 499 EUR
Klasiskie motocikli:
FB MONDIAL FLAT TRACK 125CC BLACK BLACK STRIPES
Svars 133 kg; 124 cmᵌ četrtaktu viencilindra motors ar 15 Zs jaudu; ķēdes piedziņa; ātrumkārba – 6 pārnesumu manuālā; priekšējā riepa – 120/80 R19; aizmugurējā riepa – 130/80 R19; sēdekļa augstums 87 cm; cena no 4 190 EUR
JAWA 300 CL
Svars 182 kg; 295 cmᵌ četrtaktu viencilindra motors ar 23 Zs jaudu; ķēdes piedziņa; ātrumkārba – 6 pārnesumu manuālā; priekšējā riepa – 90/90 R18; aizmugurējā riepa – 120/80 R17; sēdekļa augstums 76,5 cm; cena no 6 100 EUR
MASH X-Ride Classic 650CC
Svars 169 kg; 644 cmᵌ četrtaktu viencilindra motors ar 40 Zs jaudu; ķēdes piedziņa; ātrumkārba – 5 pārnesumu manuālā; priekšējā riepa – 120/70 R17; aizmugurējā riepa – 150/60 R17; sēdekļa augstums 86 cm; cena no 5 690 EUR
Ielas un piedzīvojumu motocikli:
BMW S 1000 R
Svars 199 kg; 999 cmᵌ četrtaktu četrcilindru motors ar 165 Zs jaudu; degvielas patēriņš pie 90 km/h 6,2 l/100 km; ķēdes piedziņa; ātrumkārba – 6 pārnesumu manuāla; priekšējā riepa – 120/70 ZR17; aizmugurējā riepa – 190/55 ZR17; sēdekļa augstums 81-85 cm
CAKE Kalk&
Svars 79 kg; elektromotors ar 10 kW jaudu; ķēdes piedziņa; ātrumkārba – bezpakāpju variators; maksimālais ātrums 90 km/h; gaitas rezerve pilsētas ciklā – 80-85 km; gaitas rezerve ar ātrumu ap 70 km/h – 35 km; gaitas rezerve apvidus apstākļos – ap 3 stundas; 2,6 kWh litij ajonu akumulatora pilns uzlādes laiks – 2,5 stundas; priekšējā riepa – 120/80 R19; aizmugurējā riepa – 130/80 R19; sēdekļa augstums 91 cm; cena 14 000 EUR (rezerves akumulatora cena 3000 EUR). Der A1 vadītāja licence.
DUCATI StreetFighter V4 S
Svars 201 kg; 1103 cmᵌ četrtaktu četrcilindru motors ar 208 Zs jaudu; ķēdes piedziņa; ātrumkārba – 6 pakāpju manuālā; priekšējā riepa – 120/70 ZR17; aizmugurējā riepa – 200/60 ZR17; sēdekļa augstums 84,5 cm
HONDA Forza 350 (NSS350)
Svars 184 kg; 330 cmᵌ četrtaktu viencilindra motors ar 29 Zs jaudu; vidējais degvielas patēriņš 3,4 l/100 km; dzensiksnas piedziņa; ātrumkārba – CVT bezpakāpju variators; priekšējā riepa – 120/70 R15; aizmugurējā riepa – 140/70 R14; sēdekļa augstums 78 cm; cena no 6 141 EUR
HONDA NC750X DCT
Svars 224 kg; 745 cmᵌ; četrtaktu divcilindru motors ar 58 Zs jaudu; vidējais degvielas patēriņš ap 3,7 l/100 km; ķēdes piedziņa; ātrumkārba – DCT 6 pārnesumu automātiskā; priekšējā riepa – 120/70 ZR17; aizmugurējā riepa – 160/60 ZR17; sēdekļa augstums 80 cm; cena no 8 157 EUR
HONDA Rebel CMX1100 DCT
Svars 233 kg; 1084 cmᵌ četrtaktu divcilindru motors ar 86 Zs jaudu; ķēdes piedziņa; ātrumkārba – DCT 6 pārnesumu automātiskā; priekšējā riepa – 130/70 R18; aizmugurējā riepa – 180/65 R16; sēdekļa augstums 70 cm; cena no 10 073 EUR
TRIUMPH Trident 660
Svars 189 kg; 660 cmᵌ četrtaktu trīscilindru motors ar 81 Zs jaudu; ķēdes piedziņa; ātrumkārba – 6 pārnesumu manuāla; priekšējā riepa – 120/70 R17; aizmugurējā riepa – 180/55 R17; sēdekļa augstums 80,5 cm; cena no 8 299 EUR
Lielie tūrisma motocikli:
BMW R 18
Svars 365 kg; 1802 cmᵌ divcilindru boksermotors ar 91 Zs jaudu; degvielas patēriņš pie 90 km/h 5,6 l/100 km; vārpstas piedziņa; ātrumkārba – 6 pārnesumu manuāla; priekšējā riepa – 130/90 B16; aizmugurējā riepa – 180/65 B16; sēdekļa augstums 71 cm
BMW R 1250 RT
Svars 279 kg; 1254 cmᵌ divcilindru boksermotors ar 136 Zs jaudu; degvielas patēriņš pie 90 km/h 4,75 l/100 km; vārpstas piedziņa; ātrumkārba – 6 pārnesumu manuāla; priekšējā riepa – 120/70 ZR17; aizmugurējā riepa – 180/55 ZR17; sēdekļa augstums 76-83 cm
INDIAN Challenger Dark Horse
Svars 361 kg; 1770 cmᵌ četrtaktu divcilindru motors ar 122 Zs jaudu; dzensiksnas piedziņa; ātrumkārba – 6 pārnesumu manuālā; priekšējā riepa – 130/60 R19; aizmugurējā riepa – 180/60 R19; sēdekļa augstums 67 cm; cena no 31 700 EUR
TRIUMPH Rocket3 R
Svars 291 kg; 2458 cmᵌ četrtaktu trīscilindru motors ar 167 Zs jaudu; vārpstas piedziņa; ātrumkārba – 6 pārnesumu manuāla; priekšējā riepa – 150/80 R17; aizmugurējā riepa – 240/50 R16; sēdekļa augstums 77 cm; cena no 23 990 EUR
Kā redzams, motocikli ļoti dažādi gan no izskata, gan uzbūvē, gan pēc optimālā pielietojuma un moderno inovāciju klātbūtnes. “Gada Motocikls 2021” oficiālais iedalījums kategorijās mazliet atšķiras no šeit redzamā. Tas, lai nelauzītu lasītāju galvas ar vairāk žūrijai nepieciešamajām niansēm. Jums, lasītāji, ir iespēja izvēlēties savu Gada motociklu. Nobalsot iespējams ŠEIT.
Savukārt žūrijas darba rezultāti tiks paziņoti jūnija noagalē, kad arī uzzināsim, kas iegūs galveno balvu – titulu Latvijas Gada motocikls 2021.