“AutoMedia.lv” tests: „Harley-Davidson FXSB Breakout” – mačo ar izsmalcinātām manierēm

1 - Harley-Davidson_Breakout

Populārais amerikāņu motociklu ražotājs „Harley-Davidson” paplašina modeļu gammu, papildinot „Softail” saimi ar vienu ļoti atraktīvu rodsteru „FXSB Breakout”.

Laikam šis būs pirmais „Harley-Davidson” modelis, kas neizraisīs dedzīgu vēlmi momentā ķerties pie tūninga kataloga un instrumentiem. Zems, muskuļots un mērķtiecīgs –

amerikāņu ražotājs laidis klajā vienu nudien vīrišķīgu verķi, kas spēj iepatikties no pirmā acu uzmetiena.

Nē, protams, tas nav pati pilnība. Amerikāņu kompānijas marketinga speci savu maizi neēdi velti. Skaidrs, ka ikvienu sērijveida „Harley-Davidson” vismaz nedaudz vēl var uzlabot. Šī vēlme uzlabot ir iekodēta zīmola pamatidejā. Taču „Breakout” ir izgatavots tik veiksmīgi, ka tā eventuālie uzlabojumi varētu robežoties tikai ar viegli kosmētisku izskaistināšanu. Nu, varbūt nomainīt vienkāršos stūres gumijas rokturus pret stilistiski interesantākiem, piekārt kādu papildu spožumelementu un tādā garā, lai citi baikeri nenoturētu jūs par pilnīgi izdomas apdalītu tipu.

Atlētisks izskats

17 - Harley-Davidson_BreakoutDizaineri ļoti centušies veidot „Beakout” ideoloģiski pareizu, tieši tādu, kādam jābūt riktīgam „hārlim”. To, pirmkārt, nodrošina „Softail” platforma. Šasijas aizmugures daļa it kā imitē „hardteila” vienkāršās aprises, taču ir aprīkota ar horizontāli novietotiem atsperu-hidrauliskajiem amortizatoriem, kuri noglabāti starp rāmja sijām. Protams, „Dyna” klasiskā aizmugurējā dakša ar diviem amortizatoriem mūsu izdangātajiem ceļiem būtu piemērotāka. „Softail” raksturīgi īsi gājieni un teju vai sportiska stingrība, toties tā lieliski iederas stilistikā.

Otrkārt, varens aizmugurējais ritenis. Aizmugurējā riepa ir 240 mm plata, apauta 18” ritenim, bet tam kā pretstats – 21” priekšējais rats. Miniatūrs priekšējais un īsi apgriezts aizmugurējais dubļu sargs – lai pārlieku neapslēpj riteņus. „Harley-Davidson” dizaineri uzsver, ka vizuāli nozīmīgs un tikai šim modelim raksturīgs jaunums ir „Gasser” stila riteņi. Tādi bija ļoti populāri sešdesmito gadu dragreisa sacensībās. Gan priekšējam, gan aizmugurējam „Breakout” ritenim ir 10 pusapaļi spieķi, ko kuriem katrs otrais nokrāsots matēti melns. Pērējie, tāpat kā diska aploces malas ir nopulēti līdz alumīnija pamatnei.

7 - Harley-Davidson_BreakoutDakša novietota elegantā 37 grādu slīpumā. Nekādu kompromisu. Lai sporta baiki dižojas ar vertikālu stāju un pārspīlēti asām reakcijām.

Lāses formas bāka. Plats un patīkami iedobts vadītāja sēdeklis. Un pasažiera vieta – kā jau pieklājas – miniatūra un cieta. Vajadzības gadījumā to iespējams ātri un bez instrumentu palīdzības noņemt.

Stūres stienis ieguvis raksturīgu „dregstera izliekumu”, kas motociklam piešķir papildu agresivitāti. Spidometrs iekārtots pie stūres skavas. Maz hroma detaļu, tādējādi it kā uzsverot motocikla idejisko vienkāršību. Tā teikt, šī nav spoža rotaļlieta, bet gan braucamais nopietniem večiem.

Lietišķa lāča pozā

Sēdēšana „Breakout” seglos ir pazema, kāpšļi novietoti uz priekšu, bet mugurai un pleciem atslābt neļauj zemā stūre. Lai to sasniegtu, pat garu roku īpašniekam nākas nedaudz pastiepties uz priekšu. Patiesībā jāsēž tādā kā lāča pozā. Līdz ar to arī sejā parādās dusmīga lāča grimase. Taču tā, tāpat kā trešās dienas rugāji un viegla izmirkušas ādas kamzoļa piesmaka lieliski piestāv šāda baika braucējam, pat ja viņš pēc brīvdienu tūres, nolicis moci garāžā, pirmdien atkal kļūst par solīdu advokātu vai zobārstu…

„V-Twin” sirds

10 - Harley-Davidson_BreakoutGalvenais „Harley-Davidson” skaistuma un spēka atribūts ir V veida „Twin Cam 103B” dzinējs. Tā saucamais „103-collīgais”, kas mums saprotamās vienībās nozīmē 1690 cm3. Kā vēsturiski pieņemts „Softail” saimei, motors rāmī nostiprināts stingri (bez gumijas buksēm), taču modernais dzinējs ir aprīkots ar balansējošo vārpstu, tādēļ braucēju ar pārlieku enerģiskām vibrācijām nenogurdina. Tas tiek komplektēts ar „Cruise Drive” sešpakāpju pārnesumkārbu. Galvenā piedziņa – ar siksnu.

Motora jaudu ražotājs parasti nenorāda. Tas taču nav sporta baiks, lai lielītos ar zirgspēkiem.

Galvenais, ka jauda ir pietiekama, un īsteni čoperisti neko vairāk arī negrib zināt.

Toties griezes moments gan šādam kruīzerim ir nozīmīgs parametrs. „Harley-Davidson Twin Cam 103B” lepojas ar 130 Nm. Motors ir atsaucīgs, griežas enerģiski un velk sparīgi kā lokomotīve.

Plakans skanējums

11 - Harley-Davidson_BreakoutVienīgā neiepriecinošā nianse, kas bojā citādi pozitīvo kopbildi (turklāt raksturīga visiem „Harley-Davidson”), ir Eiropas specifikācijas modeļu samocītā skaņa. Vecās pasaules snobu uzspiestie trokšņu un ekoloģijas limiti neļauj „hārlim” izpausties visā savā skarbumā. Ir skumji klausīties, kā varens „V-Twin” baritons ar vardarbīgi aizbāztām rīklēm spēj vairs tikai bezspēcīgi sēkt.

Taču šo slimību var ārstēt! Atšķirībā no ražotāja individuālajam lietotājam ir brīvas iespējas nospļauties uz ekoloģiju, izmest oriģinālos izpūtējus un to vietā tūninga katalogā (tomēr tas būs vajadzīgs!) piemeklēt savai muzikālajai gaumei atbilstošas „stabules”.

Neticami izveicīgs

13 - Harley-Davidson_Breakout„Breakout” galvenais trumpis ir vadāmība. No motocikla ar tik garu bāzi, slīpu dakšu, platu aizmugurējo riteni un lielu priekšējo varētu sagaidīt lēnīgumu, nepaklausību, bet šis nebūt nav tāds. Tas paklausīgi seko stūrei pat mazos ātrumos. Nav nekādu problēmu pilsētas ielu burzmā lavierēt starp mašīnām. Nu labi, skatīsimies patiesībai acīs – tam ir čoperiem raksturīga, nedaudz aizkavēta manevra sākuma reakcija, taču tik ļoti nedaudz, ka pie tās pierodi jau trešajā pagriezienā. Jo vairāk tādēļ, ka, izejot no pagrieziena, mocis nemaz vairs nepretojas un, piedodot gāzi, itin viegli atgriežas vertikālā stāvoklī.

Līkumotā ceļa posmā „Breakout” izrādās visā greznībā. Tas paklausīgi ieguļ līkumos un ar apskaužamu entuziasmu zīmē precīzas trajektorijas. Gluži negaidīti precīzas šādas ģeometrijas un komplekcijas braucamrīkam. Prieks braukt!

20 - Harley-Davidson_BreakoutBūtībā vienīgais, kas ierobežo sportiskos vingrinājumus, ir „atdures” zemo kāpšļu galos. Intensīvi līkumotā trasē, ar aizrautību izbraucot virāžas, tās „ķer” asfaltu vai katrā pagriezienā. Tādējādi iespaidīgās aizmugurējās riepas sānu joslu potenciāls nemaz nevar tikt izmantots. Taču no otras puses šim „trūkumam” ir arī savs pozitīvais moments, proti, tas nodrošina brangu laterālās jeb šķērsstabilitātes rezervi.

Patīkami pārsteidz, cik „Breakout” ir savākts un stabils dažādos braukšanas režīmos. Lielākajai daļai citu „Harley-Davidson” modeļu raksturīgi diezgan „vaļīgi” rāmji un ritošā daļa, kas izpaužas kā „peldēšana” līkumos. Turpretim šis priecē gandrīz vai ar sporta baika ar saturību un stingrību.

Rezumējums

Ar gandarījumu secinām, ka „Harley-Davidson” beidzot izdevies radīt moci, kas ir ne tikai glīts, bet arī viegli un patiešām patīkami braucams. Un, ja vēl, ņemot talkā ražotāja aksesuāru katalogu, uzfrišināsiet to atbilstoši savai gaumei un skaistuma izpratnei, tas varētu kļūt par mīluli, no kura vairs negribēsiet šķirties.

„Harley-Davidson FXSB Breakout” vērtē Ojārs Vētra

* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

„Harley-Davidson FXSB Breakout” tehniskie dati (ražotāja dati)

Garums (mm) 2445
Sēdekļa augstums (mm) 660
Riteņu garenbāze (mm) 1710
Pašmasa (kg) 308
Klīrenss (mm) 120
Motors 1690 cm3 V2 ar gaisa dzesēšanu, ar elektronisku   degvielas iesmidzināšanu;jauda – (H-D šādus datus nepublisko)griezes moments – 130 Nm / 3000 apgr.
Degviela Benzīns
Maksimālais ātrums (km/h) 185
Degvielas patēriņš (l/100 km) Jauktā režīmā – 5,6
Degvielas tvertnes tilpums (l) 18,9
Piedziņa aizmugurējā riteņa
Ātrumkārba sešpakāpju mehāniskā
Piedziņa ar siksnu
Bremzes Priekšā – disks/4 virzuļiAizmugurē – disks/2 virzuļi
Riepas Priekšā – 130/60 B21Aizmugurē – 240/40 R18
Tehniskās apkopes cikls 6 500 km vai reizi gadā
Garantijas laiks 2 gadi
Cena sākot no   20 450 eiro