„BMW” ražos oglekļa šķiedras riteņu diskus

BMW_logo_carbon

Bavārijas autoražotājs plāno tiražēt tehniskās inovācijas, kas izstrādātas ekomodeļu „i3” un „i8” radīšanas gaitā.

Tostarp viens starta gatavībā esošs projekts ir dažādu oglekļa šķiedras automobiļu detaļu sērijveida izgatavošana. Kā britu izdevumam „Auto Express” atklājis „BMW” inovatīvo konstrukciju izstrādes vadošais menedžeris Francs Štorkenmaijers, visupirms ražošanā nonāks oglekļa šķiedras riteņu diski.

Nākamā detaļa, ko bavārieši gatavojas ievērojami atvieglot, t.i., izgatavot no oglekļa šķiedras ir „BMW X5” kardāna vārpsta.

„Mēs iegūsim par 25% vieglāku riteni salīdzinājumā ar kalto alumīnija disku,

ja tikai aploci izgatavosim no karbona, bet centrālo daļu un spieķus atstāsim metāla. Savukārt, ja viss disks būs izgatavots no oglekļa šķiedras, tas būs par 35% vieglāks. Turklāt šādi diski ir krietni izturīgāki pret triecieniem,” teic Štorkenmaijers.

Būtībā, lai uzsāktu oglekļa šķiedras disku sērijveida ražošanu, „BMW” atlicis tikai nobeigt to oficiālās sertifikācijas procedūras.

„BMW” stratēģiskajā rezervē vēl ir arī tāds hibrīdmateriāls, ko dēvē par sekundāro kabonu. No funkcionālā viedokļa tas tiek pozicionēts kā magnija, alumīnija un tērauda aizstājējs. Tas tiek iegūts, noteiktās proporcijās un speciālos apstākļos sajaucot oglekļa šķiedru ar plastmasu. No šāda maisījuma var izliet tādus konstrukcijas elementus kā sēdekļu un salona paneļu karkasi, rezerves riteņi u.tml.

Birkas: