Automobiļu masveida „elektrifikācijas” būtisks elements ir akumulatoru bateriju uzlāde, tādēļ ražotāji iegulda ne mazumu izdomas un līdzekļu, lai šo procesu vienkāršotu un padarītu efektīvāku.
Autokompāniju „BMW” un „Daimler” speciālisti ir radījuši sistēmu ar nosaukumu „iWallbox”. Tā sastāv no diviem elementiem. Vienu no tiem paredzēts iebūvēt stāvvietas pamatnē (kaut vai zem klajas debess, jo tai nekaitē ne mitrums, ne temperatūras svārstības), bet otru – integrēt auto grīdas panelī.
Enerģijas pārvade notiek ar mainīga magnētiskā lauka palīdzību.
Izstrādnes autori apgalvo, ka viņu sistēmas lietderības koeficients ir tuvs 90%. Turklāt tiek uzsvērts, ka konstrukcija ir viegla, kompakta un droša. Piemēram, ja sistēmas aktīvajā zonā uzlādes laikā nokļūst kāds nepiederošs priekšmets (kuru magnētiskais lauks varētu kaut kā ietekmēt), drošības sistēma automātiski atslēdz uzlādes staciju.
Praktiskajos testos sporta kupejas „BMW i8” elektroenerģijas rezerve ar „iWallbox” palīdzību tika atjaunota divu stundu laikā. Inženieri gan lēš, ka šobrīd apgrozībā esošo hibrīdautomobiļu „vidējo statistisko” akumulatoru uzlāde prasīs nedaudz vairāk laika, tomēr tā nepārsniegs trīs stundas.
„BMW” pārstāvji atklāj, ka izstrādes procesā atrodas arī jaudīgāka indukcijas sistēma, kas ļaus būtiski samazināt auto akumulatoru uzlādes laiku.
Starp citu, abu „iWallbox” daļu bezvadu savstarpējās „saziņas” sistēmu var izmantot arī kā automobiļa autonomās parkošanās palīgu, kā arī tā ļauj kontrolēt uzlādes procesa gaitu auto īpašnieka viedtālrunī.
Vaicāti par bezvadu uzlādes sistēmas ieviešanu sērijveida ražošanā, abu kompāniju pārstāvji atbild ļoti nekonkrēti: pēc dažiem gadiem…