„Bridgestone” vedina pāriet uz superšaurām riepām

Bridgestone_ologic_3

Japāna ir viens no pasaules tehniskās inovācijas centriem, tādēļ nav jābrīnās, ka no turienes nereti ierodas visnegaidītākās idejas.

Tā, piemēram, kompānija „Bridgestone” nule kā Maskavas autoizstādē ir prezentējusi jaunu riepu konceptu „Ologic”.

Lai gan runa ir par vieglo automašīnu riepām, „Ologic” vizuāli vairāk atgādina klasiska motocikla riepu, proti, tā ir liela diametra, taču šaura un ar izteikti stūrainu šķērsprofilu. Atšķirībā no tradicionālas konstrukcijas riepām, šīm ir nepieciešams paaugstinās darba spiediens. Pirmkārt, tas ļauj samazināt riepas deformāciju kontakta laukumā ar ceļu, otrkārt, nodrošina zemu rites pretestību un līdz ar to arī samazina auto degvielas patēriņu.

Bridgestone_ologic_2

Kā liecina ražotāja izplatītā informācija,

„Ologic” riepas izceļas ar apbrīnojami labiem drošības rādītājiem.

Tostarp saķere uz slapja asfalta ir aptuveni par 8% labāka nekā tradicionālas konstrukcijas riepām. Šadu rezultātu „Bridgestone” speciālistiem izdevies panākt, pateicoties speciālam protektora zīmējumam un pilnveidotam gumijas sastāvam.

Ne mazāk svarīgs faktors ir riepas ekoloģiskums. Patiesībā „Ologic” koncepts ir radīts tieši tādēļ. Lieta tāda, ka, samazinot riepas platumu, samazinās riteņa aerodinamiskā pretestība, un tas ir parametrs, kas līdztekus ar rites pretestību vistiešāk ietekmē degvielas patēriņu un līdz ar to arī CO2 izmešu ražošanu.

Šobrīd „Bridgestone” savu inovatīvo tehnoloģiju ir licis lietā jaunā sērijveida riepu modelī „Ecopia EP500 Ologic”, kā arī ziemas riepu modelī „Blizzak NVOlogic”. Šādas riepas pamatā paredzētas elektromobiļiem un tamlīdzīgiem videi sevišķi draudzīgiem braucamrīkiem.

Birkas: