„BRP” visurgājējs iegūst turbosparu

Amerikāņu mototehnikas ražotājs „BRP” („Bombardier Recreational Products”) ir prezentējis apvidus braucamrīku „Can-Am Maverick X ds”, kas kā pirmais sērijveida modelis šajā klasē ieguvis aprīkojumā turbomotoru.

Ne tikai latviešu valodā, bet arī internacionālajā leksikā nav konsekventa apzīmējuma šādiem visādceļu braukšanai paredzētiem utilitāriem transportlīdzekļiem. Tas it kā vairs nav kvadricikls, bet vēl nav automobilis. Angliski rakstošie mediji itin bieži izlīdzas ar neveiklo „side-by-side vehicle” (SSV). Latviski tas būtu „braucamrīks, kurā braucēji sēž sāns pie sāna”. Piekritīsiet, ka kaut kā muļķīgi izklausās… Bet tehnika tikmēr attīstās.

„Un „BRP” atkal ir satricinājis industriju, laižot klajā vēsturē pirmo motovisurgājēju, kas aprīkots ar turbomotoru,” atklāšanas pasākumā paziņoja kompānijas viceprezidents Kriss Dousons. „Mūsu jaunais modelis „Can-Am Maverick X ds” paceļ jaunā līmenī priekšstatus par šīs ATV klases tehniskajām iespējām, lieku reizi apliecinot, ka „BRP” ir zīmols, kas diktē standartus šajā industrijā.”

SSV_turbo_2

„Can-Am Maverick X ds” par spēka agregātu kalpo ar turbopūti aprīkots divcilindru V veida „Rotax 1000R” dzinējs.

Tā maksimālā jauda sasniedz 121 ZS.

Pateicoties turbīnai dzinēja veiktspēja pieaugusi par 10%, un tā griezes moments ir par 40% augstāks nekā tuvākajam konkurentam.

Bez tam jaunākais „Maverik” modelis atšķiras ar par 94 mm (2235 mm) pagarinātu riteņu bāzi, pilnveidotu TTA tipa aizmugurējo piekari ar 406 mm (+50 mm) gājienu, kur izmantoti šim modelim speciāli izstrādāti, regulējami „Fox” amortizatori. Kā uzsver ražotāja pārstāvji, veiktie uzlabojumi nodrošina „Can-Am Maverick X ds” lielisku gaitas komfortu, kas ļauj tam pa nelīdzenu apvidu pārvietoties salīdzinoši lielākā ātrumā.

SSV_turbo_3

Kabīnes dizainā galvenais uzsvars ir likts uz vadītāja vietas ergonomiku, taču arī pārējais iekārtojums atbilst visaugstākajiem kvalitātes standartiem. Turklāt „BRP” sola, ka 2015. gadā „Can-Am” apvidus braucēju saimei pievienosies jauns modelis „Commander MAX Limited”, kas būs visizsmalcinātākais (un, protams, dārgākais) četrvietīgais SSV modelis.