Demonstrē caurplūdes akumulatoru potenciālu

Ženēvas autoizstādē lielu interesi izpelnījies kompānijā „NanoFlowcell” tapis elektromobiļa koncepts „Quant e-Sportlimousine”.

Tas ir interesants vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, tāpēc, ka atvests no tādas autoindustrijas neskartas vietas kā Lihtenšteinas. Otrkārt, tas saista uzmanību ar savu atraktīvo sportisko ārieni. Bet, trešo un galvenokārt, automobiļa veidotāju piedāvāto neparasto inovatīvo tehnoloģiju dēļ.

NanoFlowCell-Quant-7

Katru no „Quant e-Sportlimousine” riteņiem griež savs elektromotors. To summārā jauda sasniedz 925 ZS, kas ļauj 5,25 m garajam automobilim no nulles līdz simtam paātrināties 2,8 sekundēs.

Taču vēl interesantāks ir tā barošanas bloks.

Tas veidots, izmantojot jaunākās izstādes caurplūdes akumulatoru jomā.

Kā, iespējams, varat nojaust no nosaukuma, tieši tā ir uzņēmuma „NanoFlowcell” specializācija. Savukārt apvienot lihtenšteiniešu radītās tehnoloģijas ar citām automašīnas sistēmām palīdzēja kompānijas „Bosch” speciālisti.

Nano2

Vienkāršoti skaidrojot, divi elektrolīti (to ķīmiskais sastāvs netiek atklāts) no glabāšanas tvertnēm tiek sūknēti cauri speciālai reaktora kamerai, kas pārdalīta ar jonu caurlaidīgu membrānu. Šķidrumi savā starpā nesajaucas un ķīmiskas reakcijas tur nav, bet strāva rodas tieši no šīs jonu apmaiņas. Kā liecina ražotāja informācija, „Quant e-Sportlimousine” caurplūdes akumulators spēj nodrošināt 600 km gaitas rezervi. Tiesa, lai šādai kapacitātei ir nepieciešami un līdzi jāved 200 l elektrolīta. Ne velti mašīnas pašmasa sastāda 2300 kg. Idejas autori uzsver, ka viņu izveidotā ierīce no ekoloģijas viedokļa ir pilnīgi nekaitīga.

Šobrīd tas viss izskatās un izklausās diezgan „kosmiski”. „NanoFlowcell” pārstāvji arī uzsver, ka pagaidām „Quant” sērijveida ražošanas perspektīvas pat netiek apspriestas.