Amerikāņu kompānijas „Ford” jauno tehnoloģiju attīstības nodaļa ziņo, ka uzņēmuma inženieri ir radījuši jaunās paaudzes adaptīvo stūres sistēmu.
Paziņojumā uzsvērts, ka jaunā izstrādne atvieglos automobiļu vadību zemā ātrumā un ierobežotā telpā, savukārt lielā ātrumā uzlabos stūres reakciju precizitāti.
Kā liecina ražotāja izplatītā informācija, „Ford” speciālistu jaunradītā sistēma spēj pēc vajadzības izmainīt stūres mehānisma pārnesumu attiecību. Tādējādi atšķirīgos apstākļos pie vienāda stūres pagrieziena leņķa priekšējo riteņu pagrieziena leņķis būs dažāds.
Tas ļaus, piemēram, nelielā ātrumā līkumojot, parkojoties vai apgriežoties, padarīt automobili manevrētspējīgāku. Proti, vadītājs ar mazāku piepūli panāks nepieciešamo pagrieziena efektu. Turpretim, automobiļa ātrumam pieaugot, stūre pakāpeniski kļūs stingrāka, „saturīgāka” un precīzāk reaģēs uz vadītāja komandām.
Ideja nav jauna. Dažādos tehniskos izpildījumos tā jau tiek pielietota dažādos sērijveida automobiļos.
Taču „Ford” piedāvātajā variantā nav nepieciešams sarežģīts un dārgs tehniskais aprīkojums un stūres sistēmas modifikācijas.
Kā izrādās, nepieciešama tikai neliela ierīce, kas sastāv no sensoru sistēmas, elektromotoriņa un mehānisma, kurš izmaina pārnesumu attiecību. Viss šis aprīkojums ir noglabājams auto stūres rumbā. Tātad būtībā, ja jūs vienubrīd nolemsiet savu mašīnu aprīkot ar adaptīvo stūres sistēmu, vajadzēs tikai nomainīt stūres ratu…