„Ford” izstrādā jaunu automatizētu parkošanās palīgu

Ford_park_assist

„Ford Motor Co.” izstrādā jaunu automatizētu parkošanās tehnoloģiju, kas ļaus autovadītājam ar vienu pogas spiedienu novietot automobili stāvvietā, atrodoties gan automobilī, gan ārpus tā.

Šobrīd ir gatavs topošās parkošanās sistēmas prototips. Tas kontrolē stūri, automātisko transmisiju un kustību uz priekšu/atpakaļ, tādējādi patstāvīgi novietojot automobili stāvēšanai. Ražotājs šonedēļ pirmo reizi nodemonstrēja jauno tehnoloģiju žurnālistiem. Tas notika Lomelā, Beļģijā.

„Automobiļa novietošana stāvvietā mūsdienu pilsētās var būt stresa pilna un sarežģīta,“ apgalvo „Ford of Europe” Produktu izstrādes nodaļas viceprezidente Barba Samardziča. „Mēs vēlamies to padarīt pēc iespējas vienkāršāku, efektīvāku un precīzāku, un tas nozīmē, ka jāatklāj konceptuāli jaunas pieejas.“

Šobrīd izpētes un modernās mašīnbūves centra eksperti izmanto esošo „Ford” tehnoloģiju uzlabojumus, piemēram, aktīvo parkošanās palīgsistēmu un „Ford Powershift” transmisiju, lai radītu nākamās paaudzes tehnoloģiju – pilnībā aprīkotu parkošanās sistēmu.

„Porwershift” transmisija spēj elektroniski kontrolēt pārnesumu maiņu uz priekšu un atpakaļ bez vadītāja līdzdalības, savukārt aktīvais parkošanās palīgs atrod (braucot ātrumā līdz 30 km/h) atbilstoša izmēra vietu automobiļa novietošanai un aizved to līdz attiecīgajai vietai. Pilnībā aprīkotā parkošanās palīgsistēma, izmantojot ultraskaņas sensorus, izvēlas piemērotas vietas automobiļa paralēlai novietošanai. Pēc tam autovadītājs, pārslēdzot transmisijas selektoru neitrālā stāvoklī,

var aktivizēt sistēmu ar taustiņu automobilī vai tālvadības pulti, atrodoties ārpus tā.

Sistēma pārņem stūres, kustības un bremzēšanas kontroli, lai iebrauktu transportlīdzekli izvēlētajā stāvēšanas vietā.

„Ford” parkošanās sistēma var novietot auto stāvvietā, kas ir tikai par 20 % garāka nekā pats transportlīdzeklis.

„Galvenais – mums jau ir tehnoloģijas, kas kādudien ļaus pilnībā automatizētu parkošanos pārvērst par „Ford” klientu realitāti,“ uzskata kompānijas izpētes un inovāciju nodaļas vadītājs Pols Maskarenass.

Ford izstrādā jaunu automatizētu parkošanās palīgsistēmu, kas ar vienu pogas spiedienu ļaus novietot automobili stāvēšanai, autovadītājam atrodoties automobilī vai ārpus tā

 

·         Ford izstrādā automatizētu parkošanās tehnoloģiju, kas ar vienu pogas spiedienu ļaus tā klientiem novietot automobili stāvēšanai, atrodoties gan automobilī, gan ārpus tā

 

·         Ford pilnībā aprīkotās parkošanās palīgsistēmas prototips kontrolē stūres vadību, transmisijas sviru un kustību uz priekšu un atpakaļ, tādējādi palīdzot novietot automobili stāvēšanai ar vienu pogas spiedienu

 

·         Pilnībā aprīkotā parkošanās palīgsistēma ir balstīta uz esošajām Ford tehnoloģijām, piemēram, aktīvo parkošanās palīgsistēmu un Ford Powershift transmisijām

 

 

LOMELA, Beļģija, 2013. gada 8. oktobris. Ford Motor Company izstrādā jaunu automatizētu parkošanās tehnoloģiju, kas ļaus autovadītājam ar vienu pogas spiedienu novietot automobili stāvēšanai, atrodoties gan automobilī, gan ārpus tā.

 

Šobrīd ir izveidots pilnībā aprīkotās parkošanās palīgsistēmas tehnoloģijas prototips, kas kontrolē stūri, transmisijas sviru un kustību uz priekšu un atpakaļ, tādējādi palīdzot novietot automobili stāvēšanai ar vienu pogas spiedienu. Ford šonedēļ pirmo reizi demonstrē jauno tehnoloģiju žurnālistiem tās pārbaudes vietā Lomelā, Beļģijā, un tā videoklipa prezentācija apskatāma šeit.

 

„Automobiļa novietošana stāvēšanai šodienas pilsētās var būt stresa pilna un sarežģīta,“ apgalvo Ford of Europe Produktu izstrādes nodaļas viceprezidente Barba Samardziča. „Mēs vēlamies to padarīt pēc iespējas vienkāršāku, efektīvāku un precīzāku, un tas nozīmē, ka jāatklāj jaunas koncepcijas un pieejas.“

 

Ford Izpētes un modernās mašīnbūves centra eksperti izmanto esošo Ford tehnoloģiju uzlabojumus, piemēram, aktīvo parkošanās palīgsistēmu un Ford Powershift transmisiju, lai radītu nākamās paaudzes tehnoloģiju – pilnībā aprīkotu parkošanās palīgsisitēmu.

 

Ford Porwershift transmisija spēj elektroniski kontrolēt transmisiju pārslēgšanu uz priekšu un atpakaļgaitā bez autovadītāja līdzdalības, savukārt aktīvā parkošanās palīgsistēma atrod atbilstoša izmēra vietu automobiļa novietošanai un aizved automobili līdz attiecīgajai vietai.

 

Pilnībā aprīkotā parkošanās palīgsistēma, izmantojot ultraskaņas sensorus, uztver piemērotas vietas automobiļa paralēlai noparkošanai. Pēc tam autovadītājs var aktivizēt sistēmu, izslēdzot transmisiju (pārslēdzot to neitrālā stāvoklī) ar pogas nospiedienu automobilī vai ārpus tā, izmantojot tālvadības pulti. Pēc tam sistēma pārņem stūres kontroli, kustības kontroli uz priekšu un atpakaļ, bremzēšanas un vadības kontroli, lai iebrauktu transportlīdzekli attiecīgajā stāvēšanas vietā.

 

Pilnībā aprīkotā parkošanās palīgsistēma uztver stāvvietas, braucot ātrumā līdz 30 km/h, un parkošanās laikā autovadītājam jātur nospiesta poga, kas ļauj jebkurā brīdī procesu pārtraukt vai uzņemties vadību pašam.

 

Tā kā Ford parkošanās sistēmas var novietot transportlīdzekļus stāvvietās, kas ir tikai par 20 % garākas nekā pats transportlīdzeklis, lielā daļā transportlīdzekļu izmantota pilnībā aprīkotā parkošanās palīgsistēma varētu palīdzēt lietderīgi izmantot vietu transportlīdzekļu novietošanai, kas zaudēta neefektīvas parkošanās rezultātā.

 

Ford nesen demonstrēja visjaunāko Ford S-MAX konceptauto, kurā iekļautas vairākas nākamās paaudzes tehnoloģijas, tostarp uzlabota aktīvās parkošanās palīgsistēmas versija ar perpendikulārās parkošanas iespēju, ko nākotnē varētu izmantot arī pilnībā aprīkotajā parkošanās palīgsistēmā, lai palīdzētu autovadītājiem bez grūtībām iebraukt mazās stāvvietās un garāžās.

 

„Galvenais – mums jau ir tehnoloģijas, kas kādudien  ļaus pilnībā automatizētu parkošanu pārvērst par Ford klientu realitāti,“ uzskata Ford Izpētes un inovāciju nodaļas vadītājs Pols Maskarenass. „Pilnībā aprīkotā palīgsistēma var sniegt papildu priekšrocības autovadītājiem ar  ierobežotu mobilitāti, piemēram, cilvēkiem ar kustību traucējumiem vai vecākiem cilvēkiem, kā arī klientiem, kuriem braukšana atpakaļgaitā pārpildītās un šaurās ielās ikdienā sagādā grūtības.”

Birkas: