Divi amerikāņu lielražotāji ir paziņojuši, ka drīzumā kopīgiem spēkiem uzsāks jaunas paaudzes automātiskās pārnesumkārbas izstrādi.
Šī nebūt nav pirmā reize, kad abas kompānijas kooperējas kādu tehnisku risinājumu radīšanai. Starp citu, arī sešpakāpju „automātu” tās izstrādāja kopā. Taču runa ir par jaunas paaudzes deviņu un desmitpakāpju automātiskajām pārnesumkārbām. Paredzēts, ka tās tiks uzstādītas gan kompāniju ražotajām dažādu klašu vieglajām mašīnām, gan pikapiem, kā arī apvidus automobiļiem.
Pēc plāna jaunajai transmisiju saimei jābūt gatavai ražošanai 2016. gadā.
Kā ziņo izdevums „USA Today”, darbs pie jaunās transmisijas izstrādes ir sācies jau pagājušajā rudenī, taču kompāniju starpā radušās domstarpības par intelektuālā īpašuma tiesībām, kā rezultātā projekts uz laiku tika nobremzēts. Tagad problēma ir atrisināta sekojoši – pārnesumkārbām gan būs praktiski vienāda konstrukcija, taču katrs ražotājs uzstādīs savu elektronisko vadības bloku, tādi saglabājot „oriģinālu identitāti”.
Starp citu, ne visi speciālisti atbalsta pārnesumu skaita palielināšanu. Tostarp transmisiju ražotāja „ZF” vadītājs Stefans Zommers izteicies, ka deviņi pārnesumi „automātam” ir maksimums. Tālāka skaita palielināšana tikai neadekvāti palielina agregāta izmērus, masu, tehnisko sarežģītību un līdz ar to cenu, bet samazina izturību un uzticamību.