FOTO: “AutoMedia Latvia” reportāža: Latvijā aizvadīta Baltijas KTM Mediju diena

1-KTM Media Day_07.05.2019

Maija sākumā Latvijā tika aizvadīta KTM mediju diena, ko Baltijas valstu preses pārstāvjiem rīkoja reģiona distributors “KTM Nordic”. “AutoMedia Latvia” bija aicināto vidū un attiecīgi piedāvājam ieskatu šī pasākuma norisē.

Vispirms jau jāpiemin, ka jaunu motociklu tirdzniecībā atšķirībā no jaunu automobiļu attiecīgās jomas šāds, tieši uz nozares mediju pārstāvjiem orientēts pasākums ir visnotaļ reta parādība. Turklāt šai KTM Media Day bija starptautisks vēriens, jo Rīgā bija saaicināti arī Lietuvas un Igaunijas kolēģi. Un pasākumu vadīja ne tikai “KTM Nordic” ļaudis, bet līdzdarbojās arī visu trīs Baltijas valstu KTM dīleru pārstāvji.

KTM Igaunijas struktūrā darbojas arī Dakar Rally dalībnieks Marts Lajals

KTM Igaunijas struktūrā darbojas arī Dakar Rally dalībnieks Marts Lajals

KTM, kā zināms, ir slavens ar saviem krosa, enduro un triāla tipa motocikliem. Ar šī Austrijas zīmola motocikliem gūtas daudzas uzvaras Pasaules motokrosa čempionāta dažādās klasēs un KTM ir lauriem visbagātākais motociklu ražotājs slavenajās Dakar Rally piedzīvojumu sacīkstēs. Taču arī 1994.gadā izlaistā šosejas motociklu saime KTM Duke jau ne pirmo gadu desmitu motociklistu aprindās ir zināma un tiek atzīta.

“KTM Nordic” bija pacentušies piedāvāt izmēģināšanai lauvastiesu no visa pašreizējā KTM modeļu klāsta: tostarp dažādu motora tilpumu “KTM Duke” un leģendāros “KTM Adventure”, “KTM Enduro”, kā arī “KTM EXC”, jauno supermoto agregātu “KTM SMC” un pat elektromotociklu “KTM Freeride”.

Motociklu izvēle tiešām bija vispusīga

Motociklu izvēle tiešām bija vispusīga

Piedāvājums vienas dienas ietvaros pat bija pārāk bagātīgs, lai gūtu vienlīdz plašu pieredzi par visiem pieejamajiem motocikliem. Tādēļ “AutoMedia Latvia” jau sākotnēji izvirzīja mērķi mazliet vairāk iepazīties ar konkursam “Latvijas Gada motocikls 2019” pieteiktajiem pretendentiem – “KTM 790 Adventure” un “KTM SMC 690 R”.

“KTM 790 Adventure” ir šīs sezonas jaunums,

ko prezentēja pērn EICMA izstādē Milānā. Tas ir teju par 30 kg vieglāks nekā žanra flagmanis “KTM 1290 Super Adventure” un startē vidējā svara un motoru tilpuma ceļojumu motociklu tirgū. Divcilindru 799 cm³ LC8c motors, kas jau iepriekš sevi apliecinājis ielas modelī “KTM 790 Duke”, ir gana jaudīgs (95 Zs) un elastīgs. Turklāt pēc sajūtām ir patīkamāks ikdienas braukšanas baudīšanai, kas nav saistīta ar piedzīvojumu meklēšanu šķēršļotā apvidū, nekā viencilindra motors svarā vēl vieglākajā modelī “KTM 690 Enduro”.

Piedzīvojumu motocikli tika izmēģināti arī meža celiņos

Piedzīvojumu motocikli tika izmēģināti arī meža celiņos un smiltīs

Arī sēdpozīcija uz “790 Adventure” ir jūtami piemērotāka ilgu stundu ceļam nekā uz “690 Enduro”. Protams, arī elektroniskais aprīkojums uz “790 Adventure” ir krietni pilnīgāks un jau maz atpaliek no lielā “Super Adventure”.

Interesanti, ka ražotājs piedāvā divas, nedaudz atšķirīgas “KTM 790 Adventure” versijas. “Adventure” un “Adventure R” atšķiras ar priekšējo amortizatoru dakšu un arī centrālo amortizatoru. R modifikācijai, kas veidota kā ‘tīrāks’ enduro, ir par 40 mm garāki amortizatoru gājieni un par 19 mm garāka bāze. “Adventure R” attiecīgi ir arī augstāks klīrenss un liekāks sēdekļa augstums attālumā no zemes. Abas modifikācijas mazliet atšķiras arī vizuāli. Visuzkrītošākā atšķirība ir atpakaļskata spoguļi, kas parastajam “Adventure” ir ļoti līdzīgi “Duke” – stilīgās formās ieturēti, bet mazāk funkcionāli nekā R.

Ar šesejniekiem attiecīgi tika braukts pa dažādas kvalitātes asfalta ceļiem

Ar šosejniekiem attiecīgi tika braukts pa dažādas kvalitātes asfalta ceļiem

Kopumā “KTM 790 ADVENTURE” ir viegli vadāms un izveicīgs motocikls kā uz šosejas tā apvidus apstākļos. Taču jārēķinās, ka ar augumu zem 180 cm, piemērotāks būs “Adventure” bez burta R, jo bezceļu versijai kājas īsti nesniedz zemi. R adcenčers ir aptuveni par 1000 eiro dārgāks.

Atzīmēsim, ka viegli vadāms un izveicīgs ir arī flagmanis “KTM 1290 Super Adventure” un 65 Zs jaudas pārsvars pār 790-jiem ir ļoti tīkams. Tomēr, ja motociklu domāts daudz izmantot ikdienā, tostarp pilsētā, ne tikai gariem ceļojumiem, vairāk ieteiksim jauno “KTM 790 Adventure”. Turklāt tas būs jūtami pragmatiskās pirkums, jo cenas atšķirība ir ap 5000 eiro.

Kur nu bez teorētiskās daļas...

Kur nu bez teorētiskās daļas…

“KTM SMC 690 R” savā ziņā ir minoritāte – motocikls ielu huligāniem, kā mājas lapā min KTM. Supermoto klases eksemplārs ar regulējamiem amortizatoriem, ar labu svara un jaudas attiecību šauru un cietu sēdekli. Šķiet būvēts, izmantojot “690 Enduro”. Attiecīgi ar līdzīgu rāmja konstrukciju, bet atšķirīgiem riteņiem, amortizatoriem un stūri. Laikam jau labs savā elementā, taču, mūsuprāt, mazāk piemērots ikdienas vajadzībām.

Par abiem “Latvijas Gada Motocikls 2019” pretendentiem, iespējams, ko vēl plašāk vēstīsim citreiz.

Apskatu noslēdzot, piebildīsim, ka arī no plašās “KTM Duke” saimes, gribas izcelt tieši “790 Duke”, kas ir tāds kā labs vidējais aritmētiskais vadāmības, jaudas, dinamikas, moderna aprīkojuma un cenas ziņā.

Elektriskie "KTM Freeride" bija vispārējā uzmanības centrā

Mocīts bez ātrumkloķa – elektriskie “KTM Freeride” bija vispārējā uzmanības centrā

Īpašas pieminēšanas vērts ir ierobežotas izmantojamības elektromotocikls “KTM Freeride E-XC”. To varējām izmēģināt vien sporta kompleksā 333, jo nobraukums ir ierobežots. Solīts tiek līdz pusotrai stundai, braucot enerģiju taupīgā režīmā un aptuveni pusstunda, ja ‘atvelk’. Ar to atvilkšanu gan mazliet jāuzmanās. Elektromotoriem raksturīgā momentānā 42 ņūtonmetru grieze, apejoties neuzmanīgi, fiksi vien var rezultēties apmetienā uz muguras. Ne velti laikam ražotājs ir iestrādājis trīs dažādus braukšanas režīmus, lai mazpieredzējuši interesenti varētu sevi pasaudzēt no nepatikšanām.

Birkas: