Gatavo „Paton” renesansi

Paton_s1_1

Itālis Roberto Pattoni ir nolēmis atjaunot sava tēva savulaik iesākto motociklu izgatatavošanas biznesu, 2014. gadā laižot tirgū pirmo jaunās paaudzes baiku – „Paton S1”.

1958. gadā bijušais „FB Mondial” galvenais mehāniķis Džuzepe Pattoni kopīgi ar dizaineri Lino Tonti nodibināja kompāniju „Paton”. Viņi izgatavoja sporta motociklus, par pamatu izmantojot „FB Mondial” izstrādnes un tehnoloģijas. Pirmie modeļi bija veidoti uz „Mondail 125/175” modeļa bāzes. Un jau pirmajā sezonā Maiks Heilvuds ar „Paton 125” visiem par lielu pārsteigumu izcīnīja septīto vietu „Tourist Trophy” sacīkstēs. Vairākus gadus kompānija izgatavoja gan sacīkšu, gan ielas motociklus, taču bizness pamazām apsīka…

Šoruden Milānas motociklu izstādē „EICMA” tika prezentēts interesants projekts „Paton S1”.

Paton_s1_2

Tas ir visai ambiciozs pieteikums kompānijas atdzimšanai pēc 55 gadiem.

Firmu savā aizbildniecībā tagad pārņēmis Džuzepes dēls Roberto Pattoni. Un, kā liecina no kompānijas saņemtā jaunākā informācija, konceptam „S1” jau visai drīz ir lemts pārtapt sērijveida modeli.

Motocikls izceļas ar modernā manierē interpretētu retro dizainu. Tam ir no augstizturīgām tērauda caurulēm izgatavots rāmis, degvielas tvertne ar 16 l tilpumu, priekšā regulējama teleskopiskā dakša, bet aizmugurē – „Ohlins” amortizatoru pāris. Priekšējam ritenim ir 120/70 R17 riepa un divi bremžu diski 295 mm diametrā, bet aizmugurējam attiecīgi 160/60 R17 riepa un viens 220 mm bremžu disks. „S1” pašmasa ir 158 kg.

patons_s1_3

Par spēka agregātu izmantots divcilindru 649 cm3 „Kawasaki” dzinējs ar 53 ZS un 55 Nm. Tas ļauj mocim paātrināties no nulles līdz simtam 3,9 sekundēs. Maksimālais ātrums ir 215 km/h.