Populārā amerikāņu izdevuma „Wired Magazine” eksperti ir pierādījuši, cik modernie automobiļi ir vāji aizsargāti no hakeru uzbrukumiem.
Kā izrādās, ļoti vāji! Eksperimentā žurnāla redaktors Endijs Grinbergs konstatēja, ka vidēja līmeņa datorspeciālists var attālināti pieslēgties auto datorsistēmai un sabojāt teju visas svarīgākās tā funkcionālās sistēmas. Viņa pētījumā piedalījās divi, kā norāda medijs, bijušie hakeri – Čārlijs Millers un Kriss Valeiseks. Žurnālists vadīja „Jeep Cherokee”, bet abi pieaicinātie datorspeciālisti, izmantojot parastu klēpjdatoru, centās traucēt viņa braucienam.
2013. gadā „Wired Magazine” jau veica līdzīgu eksperimentu,
taču toreiz hakeri atradās turpat automašīnā.
Šoreiz Millers un Valeiseks uzturējās komfortablā redakcijas kabinetā, malkoja kafiju un attālināti „čakarēja” automašīnu, kas brauca pa koplietošanas ceļu. Tiesa, iepriekš bija norunāts ar šo eksperimentu neapdraudēt ne „Cherokee” vadītāju, ne citus satiksmes dalībniekus.
Pirmās hakeru pieslēgšanās bija maznozīmīgas. Piemēram, viņi atslēdz mašīnas klimata kontroles sistēmu un multimediju sistēmas ekrānā ievietoja izaicinošu attēlu. Pēc tam kaitniecība pieņēmās spēkā – pilnā skaļumā tika ieslēgts radio, aktivizēti logu tīrītāji un noslēgumā izslēgts auto dzinējs.
Eksperimenta otrā daļa, kā bīstamāka, tika aizvadīta norobežotā stāvlaukumā. Millers un Valeiseks pieslēdzās auto stūres sistēmai, aizslēdza durvis, parotaļājās ar spidometra rādītāju, deaktivizēja bremzes un beigu beigās lika džipam iebraukt „grāvī”.
Speciālisti norāda, ka šāda moderno automašīnu ievainojamība ir saistīta ar multimediju kompleksu atviegloto pieeju internetam un vienlaikus vājo aizsardzību, kā arī lielu daudzumu elektronikas. Turklāt viņi uzsver, ka problēmas nav tikai „Jeep” (un „FIAT”) ražotajiem spēkratiem, bet praktiski visiem zīmoliem.
„Wired Magazine” apsolījuši detalizētu eksperimenta atskaiti prezentēt starptautiskajā datoru drošības konferencē „Black Hat” un pēc tam iesniegt koncerna „FCA” vadībai.