„BMW” īpašumā esošais itāļu ražotājs „Husqvarna” ir iepazīstinājis ar 2015. gada bezceļu motociklu saimi.
Galvenais jaunums – modeļu skaits ir pieaudzis no 10 līdz 14. Bezceļu moču saimi ir papildinājuši divtaktu krosa modelis „TE 125”, četrtaktu krosinieks „FC 350”, kā arī divi universāli izmantojami enduro moči – „FE 350S” un „FE 501S”.
„Aizvadītā sezonā bija „Husqvarna” fantastiski veiksmīga. 2014. gada modeļu līnijas augstā kvalitāte un dažādi inovatīvi risinājumi bija labs pamats jaunās paaudzes izstrādei. Es ticu, ka plašākas izvēles iespējas padarīs mūsu zīmolu klientu acīs vēl spēcīgāku,” nākamā gada modeļu prezentācijā teica kompānijas vadošais menedžeris Stīvs Louters.
Līdztekus citiem modeļiem ražotājs pieteica arī
divas pilnveidotas krosa modeļu „FC 250” un „FC 450” versijas, ar ko „Husqvarna” grib nākamajā sezonā atgriezties superkrosā.
„FE 350S” un „FE 501S” ir hobija klases enduro motocikli, kas aprīkoti ar visiem nepieciešamajiem atribūtiem, lai tos varētu izmantot arī braukšanai pa koplietošanas ceļiem. Uz to norāda „S” modeļa nosaukumā. Atšķirībā no līdzīgas klases sporta modifikācijām „FE 350S” ir smagāka kloķvārpsta, bet „FE 501S” – titāna ieplūdes vārsti un vārstu ligzdas ir pārklātas ar speciālu nodilumizturīgu oglekļa pārklājumu („DLC”). Nedaudz modificēta rāmja ģeometrija ļaus šo moču braucējiem vienlīdz pārliecinoši justies gan uz ceļa cietā seguma, gan arī apvidū. Abiem ir analoga „4CS WP” priekšējā dakša un „DCC WP” aizmugurējais monoamortizators – tieši tāda pati balstiekārta kā citiem 2015. gada „FE” līnijas modeļiem.
Kā liecina ražotāja informācija, mazais divtaktnieks „TE 125”, pateicoties oriģinālai cilindra konstrukcijai, jaudas vārstam un „Vertex” virzulim, apvienos labu vilkmi pie zemiem un lielu jaudu pie augstiem apgriezieniem. Līdzīgi citiem lielajiem brāļiem tā aprīkojumā ir „Magura” hidrauliskais sajūga pievads un „Boyesen” lapiņu tipa ieplūdes vārsts.
„Husqvarna” 2015. gada apvidus moču saimē ir astoņi enduro modeļi, tostarp trīs divtaktnieki („TE 125”, „TE 250” un „TE 300”) un pieci ar četrtaktu dzinējiem („FE 250”, „FE 350”, „FE 501”, „FE 350S” un „FE 501S”. Visi tie ieguvuši jauna dizaina priekšējo lukturi, no „FC” sērijas krosistiem aizlienētu priekšējo dubļu sargu, frēzētu dakšas traversu, jaunu spidometra korpusu, rokturu aizsargus un sēdekļa apdari. Atsevišķās vietās ir pastiprināts rāmis un izveidots stingrāks gaisa filtra korpusa stiprinājums.
„FE 250” ieguvis aprīkojumā jaunu ātrumkārbu ar „pagarinātu” sesto pārnesumu un atvieglinātu sajūga kurvi. Arī „FE 350” uzstādīts jauns sajūga kurvis. Savukārt „TE 250” un „TE 300” tagad aprīkoti ar elektrisko starteri, jaunu sajūgu un mazāku akumulatoru (ar 3 Ah kapacitāti).
Uz „FC 250” bāzes veidotajam, lielākajam „FC 350” motoram ir uzstādīti titāna vārsti un „CP-Carrillo” virzulis. Arī tam būs elektrostrarteris un efektīvas „Brembo” bremžu mašīnas. Abiem modeļiem ir pilnveidots sajūgs – jaunas atsperes un tērauda kurvis, kas izfrēzēts no monolītas sagataves.
Gan divtaktu, gan četrtaktu „Husqvarna” krosa motocikli būs aprīkoti ar uzlabotu „4CS WP” priekšējo dakšu ar daudzpakāpju regulācijas iespēju. Turklāt nedaudz modificēta aizmugurējās piekares svira un amortizatora atbalsta vietas.
Mazais modelis „TC 85” ieguvis jaunu, atvieglinātu aizmugurējo piekares sviru, nedaudz modificētu ķēdes spriegotāju un priekšējās bremžu caurulītes ietvaru, kā arī sērijveidā tiks „apauts” „Maxxis Maxx Cross SI” riepās.
„Husqvarna” nākamās sezonas modeļi pie kompānijas oficiālajiem pārstāvjiem nonāks, sākot ar septembri. Cenu listes pagaidām nav apstiprinātas.