„Hyundai” motorizē olu

Hyundai_ola

Ne tikai autoražotāji, bet arī cita profila uzņēmumi laiku pa laikam pārsteidz publiku ar dažādiem alternatīviem transportlīdzekļiem, taču pagaidām nekas jēdzīgāks par „Segway” divriteņu platformu nav izdomāts.

Jaunāko pārsteigumu šajā jomā sagādājis „Hyundai”, kas Seulas autoizstādē prezentējis elektriskās piedziņas pašgājēja prototipu „E4U” (tā ir abreviatūra no „evolution ecology egg for you”). Šī ola atspoguļo korejiešu dizaineru vīziju par pārvietošanos nākotnes lielpilsētās, kur pat tik kompaktiem spēkratiem kā „Renault Twizy” būs par šauru.

„Hyundai E4U” izceļas ar neparasti vienkāršu vadību.

Tā tiek realizēta ar platformu, uz kuras stāv braucējs. Proti, speciāla sensoru sistēma fiksē, kāju spiediena izmaiņas uz grīdiņas – ja stingrāk tiek piespiesta labā puse, ola „veļas” pa labi, un otrādi, savukārt, ja pastiprinās spiediens uz papēžiem, tas ir impulss bremzēm. Tiesa, prezentācijas pasākumā arī trenētam pilotam dzeltenā rīka vadīšana nepadevās īpaši raiti… Ražotāja informācija liecina, ka „E4U” maksimālais pārvietošanās ātrums ir 30 km/h. Tie, kas ir draugos ar fiziku, varētu nojaust, ka patiesībā stāvošam braucējam nevarētu būt nemaz tik vienkārši kontrolēt šādu dinamiku.

hyundai-e4u

Sistēmas stabilitātei „E4U” ir aprīkots ar pāri mazītiņu ritenīšu. Bez tam braucēja drošībai „Hyundai” dizaineri pilotu apgādājuši ar oriģinālas konstrukcijas ķiveri, Turklāt, lai šis aprīkojuma elements straujos manevros nepazustu, tas ir piestiprināts pie olas korpusa.

Tikai nejautājiet par sērijveida ražošanu! Šis rīks pagaidām ne tuvu nav gatavs doties ielās. Ja nu vienīgi tas tiks izmantots kādā fantastikas seriālā, un arī tad visdrīzāk to iedalīs negatīvajam varonim…

Birkas: