Gadu desmiti ir pierādījuši, ka drošības jostas autoavārijās kopumā samazina traumatismu un bieži vien tieši tās glābj avarējušo dzīvības. Taču ir arī situācijas, kad, panikas pārņemts, autovadītājs nespēj atsprādzēt jostu un laicīgi izkļūt no avarējuša spēkrata. Vismaz ar ūdeni saistītās avārijās šo problēmu ir atrisinājusi holandiešu kompānija „Fijen”, izstrādājot tādu drošības jostu fiksācijas mehānismu, kas atsprādzējas automātiski.
Situācijā, kad automobilis avarējot iegāžas kādā ūdens tilpnē, ja vien vadītājs un pasažieri ir pie samaņas un rīcībspējīgi, dārga katra sekunde un ārkārtīgi savrīgi pēc iespējas ātrāk pamest grimstošo spēkratu. Diemžēl, zināmi gadījumi, kad stress un apjukums braucējiem nav ļāvis sameklēt un nospiest drošības jostu fiksatoru atlaidējus, tādējādi nespējot atbrīvoties un izkļūt no auto.
„Fijen” problēmu atrisinājusi, izgatavojot mehānismu „Escape Belt”, kas spējīgs jostu atbrīvot automātiski,
tiklīdz auto salonā sāk gāzties ūdens plūsma.
„Escape Belt” darbības princips ir tik vienkāršs, ka taisni jābrīnās, ka kaut ko tādu neviens nav izgudrojis jau agrāk. Jostas fiksatora mehānismā iebūvēta sāls kapsula. Ūdens, kā zināms, sāli kausē. Tiklīdz auto salonā iekļuvušais ūdens sasniedz kapsulu un sāls sāk kust, kapsula nostrādā un atbrīvo aizslēgu, kas fiksē drošības jostu.
„Fijen” pārstāvji apgalvo, ka viņu izstrādātā sistēma nodrošināta pret nostrādāšanu dēļ viltus trauksmes jeb jostas atsprādzēšanu situācijās, kad, piemēram, salonā nejauši izšļakstīts minerālūdens vai arī ūdens notek no slapja lietussarga.
Jaunizgudroto „Escape Belt” piedāvā iegādāties par cenu tikai 30 eiro, turklāt papildus „Fijen” piedāvā arī advancētu āmurīti „Escape Hummer” (attēlā), kas domāts kā palīglīdzeklis, lai izkļūtu no avarējuša auto. Taču „Escape Hummer” nav tikai vienkāršs āmurs, ar ko izsist auto stiklus, ja durvis nav atveramas. Šis piederums papildināts ar ko līdzīgu iebūvētam naža asmenim, kā arī lukturīša funkciju.