Japāņi radījuši jauna tipa akumulatoru

ryden-dual-carbon-battery.jpg.

Japāņu kompānijas „Power Japan Plus” inženieri ir izgatavojuši jauna tipa akumulatoru, kurš, kā apgalvo idejas autori, cita starpā radīs apvērsumu arī elektromobiļu industrijā.

Šobrīd plaši izmantotajiem litija-jonu akumulatoriem, neraugoties uz salīdzinoši zemajām izgatavošanas izmaksām, ir vairāki trūkumi. To uzlādei ir nepieciešams ilgs laiks, tie periodiski pārkarst, ir ierobežota kapacitāte u.tml. Japāņu speciālisti sola šīs problēmas atrisināt.

„Power Japan Plus” speciālisti projekta „Ryden” ietvaros ir radījuši principiāli atšķirīga tipa akumulatoru. Tā konstrukcijā izmantota oglekļa šķiedra, bet elektrodi izgatavoti no oglekļplasta. Tiek uzsvērts, ka šie materiāli ir videi nekaitīgi, turklāt pēc izmantošanas 100% atkārtoti pārstrādājami.

Bet, kas svarīgākais,

jaunā tipa akumulatoru var uzlādēt 20 reizes ātrāk nekā litija-jonu akumulatoru.

Turklāt tā enerģijas kapacitāte ir ievērojami lielāka, tas spēj izturēt vairāk atkārtotas uzlādes ciklu un nemēdz pārkarst.

Japāņu inženieri ir aprēķinājuši, ka, izmantojot „Ryden” akumulatorus, elektomobiļi spēs veikt trīs reizes garāku distanci nekā ar šobrīd aprīkojumā esošajiem.

Britu portāls „Auto Evolution”, atsaucoties uz „Power Japan Plus” speciālistu sniegto informāciju, vēsta, ka ar jaunā tipa oglekļa akumulatoriem aprīkota „Nissan Leaf” uzlādei būtu nepieciešamas tikai 12 minūtes, bet „Tesla Model S” strāvas rezerves atjaunošana prasītu 45 minūtes, savukārt viedtālruņa uzlāde aizņemtu tikai trīs minūtes.

„Power Japan Plus” plāno vēl šogad izgatavot 18 000 jauno akumulatoru bateriju, taču tās sākotnēji paredzētas speciālajai medicīnas tehnikai. Bet par jaunās izstrādnes piedāvāšanu elektromobiļu ražotājiem kompānijas pārstāvji pagaidām vēl tikai hipotētiski teoretizē…