Jaunā „Start-stop” sistēma slāpēs dzinēju arī braucot

engine-start-stop

Kompānija „Bosch” izstrādā jaunas paaudzes „start-stop” sistēmu, kura no līdzšinējās atšķirsies ar spēju izslēgt dzinēju, ļaujot mašīnai ripot brīvgaitā.

Kā ziņo interneta medijs „Daily Fusion”, jaunajai sistēmai būs „gudrāka” vadības elektronika. Tās uzdevums būs aprēķināt, vai konkrētā ceļa posma kritumā var izslēgt motoru, lai automobilis, ripinoties brīvgaitā, nezaudētu ātrumu. Dzinējs atkal tiks iedarbināts, kolīdz vadītāja kāja pieskarsies „gāzes” pedālim.

Pamatojoties uz „Bosch” speciālistu pētījumiem, noskaidrots, ka vidēji 30% no dzinēja darba laika, tas strādā bez slodzes, t.i., tukšgaitā un tātad nelietderīgi sadedzina degvielu. Vācu elektronikas speciālisti lēš, ka

jaunās paaudzes „start-stop” sistēma nodrošinās līdz 10% degvielas ekonomiju

un attiecīgi ļaussamazināt arī CO2 izmešus.

Tīri tehniski jaunajai sistēmai ir nepieciešama komplicētāka programmatūra un daži papildu sensori, bet konstruktīvi tā būtiski neatšķirsies no līdzšinējās paaudzes modeļa.

Birkas: