Kabatas izmēra pašgājējs

Xor_xo2-620x300

Franču kompānija „XOR Motors” paziņojusi, ka nākamgad uzsāks revolucionārā elektrosūtera „XO2 Urban Transformer” sērijveida izlaidi.

Pirmo reizi neparastā miniskūtera prototips tika parādīts 2010. gadā Ķelnē notiekošajā izstādē „Intermot”. Pēc tam pāris gadus franču inženieri turpināja pilnveidot tā saliekamo konstrukciju, līdz visbeidzot šoruden Milānas motosalonā publika tika iepazīstināta ar sērijveida ražošanai gatavu „XO2” modeli.

Tā galvenā īpatnība ir noņemams akumulatoru bloks, kas, aprīkots ar atsevišķiem ritenīšiem un izvelkamu rokturi, atgādina ceļojuma čemodānu. Bateriju var elementāri atdalīt un pēc tam paņemt līdzi uz mājām vai biroju, kur pieslēgt sadzīves elektrotīklam uzlādei. Kā liecina ražotāja informācija, tās pilnai uzlādei no standarta rozetes nepieciešamas 80 minūtes.

Pēc baterijas noņemšanas „XO2 Urban Transformer” ir kompakti saliekams un vienkārši noglabājams kādā neuzkrītošā vietā, piemēram, uz lodžijas vai skapja stūrī. Atlikušās daļas svars ir tikai 59 kg. Turklāt tas viegli ievietojas automašīnas bagāžniekā.

„XOR” gatavojas piedāvāt divas elektroskūtera versijas – ar 4 un 8 kW motoru.

Pēdējā dinamikas ziņā ir līdzvērtīga 125 cm3 skūterim. Tas no nulles līdz simtam ieskrienas nepilnās sešās sekundēs, bet maksimāli spēj 120 km/h. Savukārt 4 kW versija ir tuvāka klasiskam pilsētas „piecdesmitniekam”.

Ar vienu baterijas uzlādi „XO2” ar vidējo ātrumu 50 km/h spēj veikt 140 km distanci. Ja braukšanas ātrums ir ap 90 km/h, maksimālā distance sarūk jau līdz 85 km.

Franču ražotājs prognozē, ka akumulatoru baterijas mūža ilgums būs 170 000 km, un apņemas nodrošināt tai piecu gadu garantiju.

„XO2” prognozētā cena – 2100 eiro (4 kW versijai), taču izrādās, ka tai klāt vēl jāpierēķina 2000 eiro par akumulatoru bateriju, kas tiek pārdota atsevišķi.