Japāņu motociklu ražotājs „Kawasaki” prezentējis 2014. modeļu gada krosa močus „KX85” un „KX100”.
Tieši ar šādas klases zaļajiem mocīšiem savu ceļu uz lielo motokrosu savulaik sākušas tādas zvaigznes kā Raiens Vilopoto un Rikijs Kārmaikls.
Kā liecina ražotāja informācija nākamās sezonas modeļu galvenais jaunums ir būtiski palielināta dzinēju jauda. „KX85” (augšējā attēlā) tā palielināta par 20%, bet „KX100” (apakšējā attēlā) – par 17%.
Mazākais KX-brālis ieguvis jaunu motora cilindra galvu ar modificētu sadegšanas kameru. Abiem motoriem ir uzstādīta par 1 mm biezāka galvas blīve, kas tos padarījis noturīgākus pret detonāciju. Pateicoties palielinātam cilindra izplūdes logam, motori pie augstiem apgriezieniem atsaucīgāk reaģē uz akseleratora roktura izmaiņām.
„Kawasaki” oriģinālajā jaudas vārsta sistēmā „KIPS” tagad katram izplūdes kanālam ir savs neatkarīgs mehānisms, kā rezultātā paaugstināta sistēmas uzticamība.
Interesanti, ka, lai samazinātu berzi,
abu mazo motoru virzuļiem ir tikai viens gredzens.
Vēl viens interesants risinājums – klanis tagad „sēž” uz gumijas manšetes. Tas ļāvis samazināt kloķvārpstas kameras tilpumu. Ražotāja pārstāvji skaidro, ka tādējādi izdevies padarīt asākas motora reakcijas.
Sakarā ar jaudas pieaugumu abiem modeļiem strukturāli pastiprināts rāmis. Nelielas izmaiņas piedzīvojusi „KX85” piekare – aizmugurē uzstādīts atvieglots „KYB” monoamortizators.
Nedaudz modificēta arī bremžu sistēma: uzstādīti margrietiņas formas (“wave”) diski, bet priekšējo bremžu caurulīte tagad pievadīta darba cilindram pa ass apakšpusi (labākai aizsardzībai).
Abi „Kawasaki” mazie krosisti tagad ieguvuši lielajiem brāļiem „KX250F” un „KX450F” līdzīgu plastmasas dizainu. Bāka kļuvusi par 20 mm zemāka, aizmugurējie paneļi samazināti, turpretim priekšējie palielinājušies, jo par 52% palielināts dzesēšanas sistēmas radiatora tilpums. Labākai aizsardzībai nedaudz pārveidota priekšējo amortizatora uzliku un dubļu sargu forma.
„KX100” seglu augstums palicis neizmainīts – 87 mm, bet „KX85” pazemināts līdz 830 mm. Uzstādīti platāki (+24 mm) un augstāki (+22 mm) stūres ragi.
Jaunie „KX85” un „KX100” pie „Kawasaki” dīleriem Eiropā nonāks, sākot ar septembri. Pagaidām nav informācijas par to cenām.