Korejiešu autoražotājs „KIA” Ženēvas autoizstādē prezentēs jaunākās paaudzes trīscilindru turbomotoru ar viena litra darba tilpumu, kā arī robotizēto divsajūgu pārnesumkārbu.
Par topošo „T-GDI” dzinēja konceptu korejiešu kompānijas pārstāvji pirmo reizi pastāstīja pirms diviem gadiem, bet tagad ziņo, ka motors ir gatavs sērijveida ražošanai. Tā maksimālā jauda ir 120 ZS. Ženēvā apmeklētājiem būs iespēja redzēt ar tādu aprīkotu hečbeku „Kia cee’d GT Line”.
„T-GDI” ir benzīna dzinējs ar tiešo degvielas iesmidzināšanu un turbopūti. „Kia” lepojas ar unikālu degvielas padeves sistēmu: izmantojot lāzera tehnoloģiju, sprauslu atveres ir izveidotas piramīdas formā – izstrādnes autori uzskata, ka tas nodrošina vienmērīgāku degmaisījuma izsmidzināšanu –, savukārt turbīna (ar spirālveida spiedkameru) darbojas pārī ar pārplūdes vārsta elektromotoru.
Kā liecina ražotāja informācija, pateicoties integrētam izplūdes kolektoram, tiek samazināta atgāzu temperatūra, kas ļauj efektīvāk darboties katalizatoram un tādējādi nodrošina zemāku kaitīgo izmešu koncentrāciju. Bet jaunā dzesēšanas sistēma ar diviem termostatiem, nodrošina precīzāku dzinēja temperatūras režīmu regulāciju.
Otrs jaunums „Kia” tehniskajā arsenālā ir „DCT”
– robotizētā divsajūgu pārnesumkārba. To veidojot, korejiešu inženieriem bija uzdevums uzlabot auto dinamiku, un tas ir izpildīts. „DCT” nodrošina par 3-5% efektīvāku paātrinājumu, turklāt ļauj par 5-7% (atkarībā no modeļa) samazināt degvielas patēriņu. Jaunā transmisija ir izmantojama dzinējiem ar griezes momentu līdz 300 Nm.