„Mazda Skyactiv” benzīna motori strādās pēc dīzeļdzinēju principa

Mazda_skyactiv

Japāņu kompānijas inženieri gatavo „Skyactiv-G Generation 2” benzīna dzinējus, kuru kompresijas pakāpe būs palielināta līdz 18:1, kas ļaus degmaisījumam uzliesmot spiediena ietekmē, līdzīgi kā tas notiek dīzeļdzinējos.

Šādi dzinēji iegūs apzīmējumu „HCCI” – tā ir abreviatūra no „Homogenous Charge Compression Ignition”. Kā intervijā ziņu aģentūrai „Automotive News” atklājis „Mazda” Eiropas inovāciju centra vadošais menedžeris Joahims Kuncs, jaunās paaudzes dzinēji būs par 30% ekonomiskāki nekā līdzšinējie „Skyactiv-G” spēka agregāti un to CO2 izmeši nepārsniegs 80 g/km.

Tiesa, „Mazda” inženieriem vēl nav izdevies atrisināt dažas problēmas.

Piemēram, pirmie HCCI dzinēju prototipi pagaidām spēj stabili darboties tikai ar 50% jaudu. Palielinoties jaudai, degmaisījums vairs pats nekādi „negrib” uzliesmot un aizvien nākas ņemt talkā vecās labās aizdedzes sveces…

Pirms sešiem gadiem līdzīgu dzinēju nodemonstrēja „Mercedes-Benz”. Zināms, ka pie šādas tehnoloģijas strādā arī „Hyundai”. Taču acīmredzot lietas nesokas tik raiti, un pagaidām nav skaidrs, kuram izdosies pirmajam izgatavot pilnībā darboties spējīgu „dīzeļa tipa benzīna motoru”. „Mazda” savu HCCI sola laist tirgū 2020. gadā.

Birkas: