Franču kompānija „Michelin” ir izrādījusi savu jaunāko izstrādni – riepu „Selfseal”, kura pati spēj „sadziedēt” brauciena laikā radušos caurumus.
Eiropas autobraucēju dzīvē sadurta riepa ir kaut kas no fantastikas sērijas. Kā liecina statistika, Rietumeiropas valstīs riepu uz ceļa var sadurt vidēji tikai vidēji reizi 75 000 km. Āzijā gan bilde rādās nedaudz citādāka, proti, autobraucēji caurumus lāpa ik pēc 3000 km.
Līdz šim vienīgais līdzeklis cīņai ar šo nelaimi bija „Run-Flat” riepas. Tās pret traumām cīnās ar pastiprinātiem sānu bortiem, kas bojājuma gadījumā vienkārši neļauj riepai saplakt, padarot automašīnu nevadāmu. Taču nav nekāds noslēpums, ka šādas riepas savas palielinātās masas dēļ negatīvi ietekmē auto gaitas īpašības un vadāmību.
Tad nu šeit kā atpestīšana ierodas „Michelin” ar savu jauno „Selfseal”.
Šo riepu sastāvā iekļauts īpašs viskozas gumijas slānis, kas ir gatavs momentā aizpildīt jebkuru radušos caurumu. Un tām nepiemīt nekādas „Run-Flat” teholoģijai raksturīgās blaknes.
Pirms dažām dienā Ķīnas pilsētā Čandu, kur norisinās „Michelin Challenge Bibendum” inovāciju forums, franču riepu ražotāja pārstāvji demonstrēja pirmo „Selfseal” riepu sērijveida modeli, ļaujot interesentiem to arī praktiski notestēt. Publikai par lielu pārsteigumu mašīna braukāja šurpu-turpu pāri stendam ar četrcollīgām naglām, taču riepas šo eksekūciju pacieta bez jebkādām redzamām sekām.
Pagaidām gan „Michelin” pārstāvji izvairījās sniegt konkrētas atbildes uz žurnālistu galveno jautājumu: kad „Selfseal” riepas nonāks tirdzniecībā?