Jāpānas autoražotājs „Mazda” apstiprinājis, ka nākamās paaudzes B segmenta modelī „Mazda2” debitēs SKYACTIV-D 1,5 l dzinējs — pilnīgi jauns 1,5 litru tilpuma dīzeļdzinējs. Modeļa tirdzniecība vispirms tiks uzsākta Japānā, bet Latvijā tas būs pieejams tikai nākamā gada 2.ceturksnī.
Šā gada Ženēvas auto izstādē „Mazda Hazum” prototipā, kas arī kalpos kā jaunās „Mazda2” bāze, pirmo reizi izrādītajam SKYACTIV-D 1,5 l dzinējam ir daudz kopīga ar tā godalgoto līdzinieku – SKYACTIV-D 2,2 l dīzeļdzinēju. Tāds jau pieejams krosoveram „Mazda CX-5”, kā arī D segmenta „Mazda6” un C segmenta „Mazda3” modeļos.
SKYACTIV dzinēju sērijas jaunākā modeļa inovācijas ietver ilgāku un viendabīgu sadegšanu,
izmantojot mazāku degvielas daudzumu, vēl mazāku mehānisko pretestību un jaunu izolācijas tehnoloģiju, kas palīdz samazināt nelieliem dzinējiem raksturīgo dzesēšanas ietekmi uz dzinēja darbību. Tas nodrošina izmešu daudzumu, kas atbilst Euro6 standartam pat bez dārgas izplūdes sistēmas uzlabošanas.
Papildus SKYACTIV-D 1,5 l dzinējam jaunā „Mazda2” tiks aprīkota arī ar citiem SKYACTIV tehnoloģijas risinājumiem, tostarp sešu pakāpju SKYACTIV-Drive automātisko transmisiju un SKYACTIV-MT manuālo transmisiju. Modelī būs pieejama arī degvielas taupīšanas sistēma i-stop un bremžu enerģijas rekuperācijas sistēma i-ELOOP.
SKYACTIV-D 1,5 l dzinējs: galvenās specifikācijas (Mazda mērījumi)
Dzinēja tips | DOHC 16 vārstu dīzeļdzinējs ar tiešās iesmidzināšanas sistēmu un četriem vienā rindā izkārtotiem cilindriem |
Darba tilpums | 1 497 cm3 |
Virzuļu diametrs un gājiens | 76,0 mm x 82,5 mm |
Kompresijas pakāpe | 14,8:1 |
Maksimālā jauda | 77 kW / 105 ZS pie 4000 apgr./min. |
Maksimālais griezes moments | 250 Nm pie 1500-2500 apgr./min. |