„Opel” sēdekļu sistēmai Flex7 aprit 15 gadi

Opel-Zafira_Flex7

Tagad pilnīgi pašsaprotama lieta šķiet daudzu automobiļu bagāžas nodalījuma grīdā paslēpti divi papildu sēdekļi, kas vajadzības gadījumā ļauj viegli un ļoti ātri iegūt vietu vēl diviem pasažieriem. Par šādu risinājumu pionieri var uzskatīt „Opel”, kas pirms 15 gadiem radīja tolaik teju revolucionāro sistēmu Flex7.

Septiņvietīgi miniveni, protams, bija arī agrāk, taču trešās sēdekļu rindas ierīkošana un demontāža (atkarībā no pasažieru vai kravas vešanas prioritātes) bija salīdzinoši laikietilpīga, neparocīga un allaž radīja papildu problēmu – kur likt un kā glabāt divas rezerves sēdvietas.

Līdz ar Flex7 ieviešanu šīs problēmas atrisinājās automātiski –

divi papildu sēdekļi, izmantoti vai nē, vienmēr bija kopā ar auto, no bāgāžnieka ietilpības laupīja pavisam maz un manipulācijas ar sēdekļiem bija elementāras. Turklāt Flex7 iekļāva ko vairāk kā tikai trešās sēdekļu rindas iespējas, jo viegli transformējami bija arī otrās rindas sēdekļi. Vēlāk citi autoražotāji viens pēc otra izveidoja savus līdzīgus 7 sēdvietu risinājumus, taču pēc būtības tā bija un joprojām ir Flex7 atdarināšana.

Opel Zafira Tourer

Opel Zafira Tourer

Flex7 debitēja līdz ar kompaktklases minivena „Opel Zafira” pirmās paaudzes modeli 1999.gadā. Lai septiņvietīgo minivenu pārvērstu par kravas vedēju ar divām sēdvietām, bija vajadzīgas ne vairāk kā 15 sekundes. Flex7, lai arī ne visai ērti, taču nepieciešamības gadījumā, ļāva kompaktu izmēru mašīnās pilnīgi legāli pārvadāt 7 braucējus. Tagad tamlīdzīgus risinājumus izmanto ne tikai minivenos, bet arī krosoveros un pat arī cita tipa automobiļos.

Līdz ar „Zafira” modeļa attīstību, evolucionēja arī Flex7 – 2005. un 2011.gadā, kad attiecīgi tika izlaista otrās paaudzes „Zafira” un tagadējā „Zafira Tourer” – arī šī gudrā sēdekļu sistēma piedzīvoja attīstību, kas auto lietotājiem arvien atklāja jaunas ērtības.

Birkas: