“R3” – kas lēni nāk, tas labi nāk

Japāņu kompānija „Yamaha” uz Milānas motosalonu „EICMA-2014”, kas norisināsies novembra sākumā, cita starpā ved tādu interesantu eksponātu kā mazo baiku „YZF R3”.

Moto biznesa varenajiem nākas atzīt, ka 250 cm3 – sportisko modeļu sākuma klasi – tomēr īsti atdzīvināt nav izdevies. Neviens no Japānas lielā četrinieka, kas nosaka toni tirgū, beidzamajā laikā nav spējis izgatavot pietiekami atraktīvu un nepretenciozu ikdienas braucamrīku ar viena vai divu cilindru dzinēju, kas bez papildu uzlabojumiem spētu saglabāt cik-necik stabilu pircēju interesi vairāk nekā pāris gadus. Turklāt ražotāju pašu uzstādīto augsto kvalitātes prasību dēļ šie mocīši cenas ziņā vairs nav ievietojami budžeta klases plauktā.

YamahaR3_3

Tad nu gan „Kawasaki”, gan „Honda” un visbeidzot arī „Yamaha” ir izvēlējušies doties sportiskuma virzienā, paceļot starta latiņu līdz 300+ cm3. Droši vien lieki teikt, ka iegūtais rezultāts ir krietni interesantāks.

YamahaR3_4

Novērtējot tikai pirmos pagaidām pieejamos parametrus, ir uzskatāmi redzams, ka „Yamaha” jaunradītais „YZF R3”, visās jomās pārspēj priekšteci „R25”. Tā „sirds” bija 250 cm3 dzinējs ar diviem paralēliem cilindriem, kas spēja attīstīt 35 ZS un 22 Nm. Savukārt viņa sekotājs ir aprīkots ar perfekti balansētu rindas trīscilindru dzinēju, no kura jau var izspiest 42 ZS un 27 Nm. Turklāt jaunā baika masa būs tikai par 3 kg lielāka (169 kg) nekā proletāriskajam „R25”.

Tas ir nudien ambiciozs pieteikums.

Salīdzinājumam „R3” galvenā sāncenša „Honda CBR300R” arsenālā ir 286 cm3 viencilindru motors ar 30 ZS un 27 Nm, tā masa ir 164 kg. Bet „Kawasaki Ninja 300R” ir aprīkots 296 cm3 divcilindru motoru, kas attīsta 39 ZS un 27 Nm pie 174 kg svara.

Par mazā baika cenu „Yamaha” pārstāvji pagaidām nogaidoši klusē…

Birkas: