Franču kompānijas „Renault” inženieri cenšas izveidot pavisam neparastu spēka agregātu – divcilindru divtaktu dīzeļdzinēju.
Kā noskaidrojuši populārā žurnāla „l’Automobile” reportieri, motors ir ļoti kompakts un viegls. Tā darba tilpums – tikai 730 cm3. Taču tam ir vienlaikus gan turbīna, gan mehāniskais kompresors. Atkarībā no forsāžas pakāpes mazais divtaktu dīzelītis spēj attīstīt no 47 līdz 68 ZS un attiecīgi 112–114 Nm.
Nekādi degvielas patēriņa, ne izmešu dati pagaidām netiek atklāti. Toties ražotāja pārstāvji neslēpj, ka
šāda dzinēja ražošanas izmaksas ir krietni mazākas nekā līdzīgam četrtaktu agregātam.
Ieinteresēties par šāda tipa dzinējiem „Renault” speciālistus pamudinājis fakts, ka jūras tankeru divtaktu dīzeļdzinēji – tie gan darba tilpuma ziņā ir ievērojami lielāki – tiek uzskatīti par vieniem no efektīvākajiem iekšdedzes motoriem. To lietderības koeficients ir tuvs 50%, kamēr moderno auto dīzeļdzinēju lietderības koeficients nepārsniedz 35%.
Pagaidām gan „Renault” eksperimenti ar divtaktu dīzeli ir tikai „bērnu autiņos”, proti, ļoti tāli no izmantošanas reālos automobiļos. Taču ar laiku…