Riepas aprīkos ar spiediena uzturēšanas sistēmu

GY_amt_2

Kompānija „Goodyear” poligona apstākļos uzsākusi testēt kravas automobiļu riepas, kas aprīkotas ar inovatīvu pastāvīga spiediena uzturēšanas sistēmu.

Pagaidām „Goodyear” speciālistu izstrādātā spiediena uzturēšanas tehnoloģija „AMT” (Air Maintenance Technology) paredzēta tikai kravas automobiļu riepām. Idejas autori uzsver, ka tā ne tikai palīdzēs uzlabot kustības drošību, bet arī ļaus samazināt degvielas patēriņu un līdz ar to CO2 izmešus. Turklāt tiek prognozēts, ka

līdz ar tās ieviešanu palielināsies riepu darba mūža vidējais garums.

„AMT” tehnoloģija ļauj braukšanas laikā uzturēt riepā tādu spiedienu, kāds ir iepumpēts ceļa sākumā. Lai to nodrošinātu nav vajadzīgs uzstādīt papildu ne spiediena sensorus, ne sūkņus vai kādu citu aprīkojumu, jo sistēma izmanto konstrukcijā iebūvētu visai elementāras konstrukcijas peristaltisko sūkni, kas tiek darbināts, braukšanas laikā riepai deformējoties.

GY_amt_1

Tehnoloģija darbojas pēc savienoto trauku principa. Piemēram, gadījumā, kad spiediens nokrītas, regulators ļauj gaisam ieplūst sūkņa caurulē, no kuras bet pēc tam caur ieejas vārstu tas tiek iespiests riepā. Savukārt, rodoties pārspiedienam, process norisinās apgrieztā virzienā.

Birkas: