Sāks sērijveidā ražot dzinējus ar pretēji vērstiem virzuļiem

Opoz_dzinejs

Šāds dzinējs ir ievērojami vieglāks, kompaktāks un par 30% ekonomiskāks nekā tradicionālu konfigurāciju motori.

Patiesībā dzinējs ar pretēji vērstiem virzuļiem („Opposed Piston Opposed Cylinder” jeb OPOC) nav nekāds jaunums. Šādu spēka agregātu 1907. gadā Francijā radīja un patentēja krievu izcelsmes konstruktors Raimonds Koreivo. Autobūves sākuma periodā tas neatrada pielietojumu, jo bija pārlieku sarežģīts no tehnoloģiskā viedokļa, savukārt mūslaikos līdz šim dzinējs nebija pieprasīts paaugstinātā atgāzu toksiskuma dēļ. Taču tagad ASV kompānija „EcoMotors” apgalvo, ka šo problēmu ir atrisinājusi, un

viņu OPOC dzinējs atbildīs visām modernajām ekoloģiskajām normām.

Atgādināsim, ka 2009. gadā „EcoMotors” demonstrēja šādu neparastas konfigurācijas divlitru dīzeļa divcilindru opozītdzinēja eksperimentālo paraugu. Tas nevainojami darbojās, turklāt attīstīja visai iespaidīgu 325 ZS jaudu un 900 Nm (!) griezes momentu pie 2100 apgr./min. Toreiz par projektu ieinteresējās Bils Geitss, kurš tā attīstībai ziedoja 23,5 miljonus ASV dolārus.

Opoz_dzinejs_1

Bet šobrīd jau atrasti investori un „EcoMotors” sadarbībā ar kompāniju „Zhongding Power” Ķīnā būvē rūpnīcu, kur tiks ražoti OPOC dzinēji. Kā liecina ražotāja izplatītā informācija, to sērijveida izlaide startēs 2015. gada otrajā pusē. Sākotnēji motorus paredzēts uzstādīt ķīniešu automobiļiem. Tiesa, netiek precizēts, vai jau ir panākta vienošanās ar kādu konkrētu autoražotāju…