Sola jaudīgākas iesmidzināšanas sistēmas

RAEDER

Japāņu mašīnbūves korporācija „Denso” sola jau tuvākajā laikā laist tirgū jaunu, jaudīgāku „Common Rail” degvielas iesmidzināšanas sistēmu dīzeļdzinējiem.

„Denso” nesen prezentētā speciāli dīzeļdzinējiem paredzētā tiešās iesmidzināšanas sistēma izceļas ar unikāliem parametriem. Kā galvenais – degvielas iesmidzināšana notiks ar 2500 bāru spiedienu. Līdz šim tik augsts spiediens sērijveida dīzeļdzinējiem nav bijis iespējams.

Šobrīd izmantotajās sistēmās spiediens nepārsniedz 2000 bārus.

Ražotājs apgalvo, ka palielināts spiediens ļaus, pirmkārt, precīzāk kontrolēt iesmidzināšanu un rezultātā ietaupīt līdz 3% degvielas, otrkārt, aptuveni uz pusi samazināt cieto daļiņu (sodrēju) izmešus un par 8% – slāpekļa oksīda koncentrāciju motoru atgāzēs.

Jaunā „Denso” iesmidzināšanas sistēma būs izmantojama, gan vieglo automašīnu dzinējos, gan kravas transportam, gan dažāda profila traktortehnikai. Japāņi sola to laist tirgū jau šā gada beigās.

Informācijai: 1995. gadā „Denso” pirmie izgatavoja „Common Rail” iesmidzināšanas sistēmu dīzeļdzinējiem. 2002. gadā japāņi pilnveidoja savu sistēmu, paaugstinot spiedienu līdz 1800 bāriem. 2012. gadā kompānijas inženieri izstrādāja jaunu „Common Rail” sistēmu ar integrētu intelektuālās kontroles tehnoloģiju „Accuracy Refinement Technology” (i-ART), kur katra sprausla bija aprīkota ar datu devēju, kas ļāva kontrolēt to darbību.

Šobrīd „Denso” pārstāvji uzsver, ka negrasās apstāties pie sasniegtajiem 2500 bāriem. Viņi sola drīz laist klajā iesmidzināšanas sistēmu ar 3000 bāru spiedienu.