„Toyota” laidīs sērijveida ražošanā „i-Road”

geneva-toyota-i-road-7_1200

„iPhone” un „iPad” mums jau ir pieejami, tādēļ tagad pienācis laiks moderno „gadžetu” kolekcijai pievienot arī „i-Road”. „Toyota” nolēmusi laist ražošanā dīvaino elektrotrīsriteni.

Pirms diviem gadiem Ženēvas autoizstādē japāņu ražotājs „Toyota” iepazīstināja publiku ar neparastu braucamrīku „i-Road”, kas pēc savas konstrukcijas ir kaut kur pa vidu starp elektrisko gokartu „Renault Twizy” un trīsriteņu skūteri. Tas izcēlās ar apskaužamu manevrētspēju, tika vadīts ar vienu stūrējamu aizmugurējo riteni un pagriezienos mācēja nolieties uz līkuma iekšpusi, tā palielinot stabilitāti un drošību. Turklāt speciāls komplicēts drošības aprīkojums liedza braucējam veikt bīstami straujus manevrus.

geneva-toyota-i-road-2_1200

Kā izrādās aizvadītos divus gadus „Toyota” speciālisti veltīja spēkus „i-Road” pilnveidošanai un uzlabošanai, bet kopš pagājušā pavasara aptuveni 70 prototipi tiek testēti dažādos pasaules reģionos – atšķirīgos ceļa, klimatiskajos un satiksmes apstākļos, lai pārliecinātos par šāda braucamrīka funkcionalitāti.

Pēc visa spriežot, testi ir bijuši veiksmīgi,

jo šobrīd japāņu kompānijas pārstāvji mērķtiecīgi gatavo „i-Road”sērijveida ražošanai.

„Toyota” elektrotrīsriteņa garums ir 2,35 m, augstums – 1,44 m, bet platums – tikai 85 cm. Tā pašmasa nepārsniedz 300 kg. „i-Road” darbina divi 2,7 kW elektromotori – pa vienam katram priekšējam ritenim. Tie ļauj trīsritenim sasniegt līdz 45 km/h ātrumu. Kompaktā litija-jonu akumulatoru baterija nodrošina gaitas rezervi 50 km distancei.

geneva-toyota-i-road-6_1200

Pagaidām gan mūsu rīcībā nav konkrētākas informācijas, kad „Toyota i-Road” varētu nonākt uz konveijera, ne arī kādu minējumu par to, cik tāds mazs, izveicīgs un videi draudzīgs braucamrīks varētu maksāt.

Birkas: