Japāņu kompānija „Toyota” ir izstrādājusi jaunas paaudzes tālo gaismu vadības sistēmu, kas ieguvusi sarežģītu nosaukumu „LED Array Adaptive High Beam System”.
Kā ziņo ražotāja pārstāvji šī jaunā sistēma pirmajos sērijveida modeļos nonāks jau 2015. gadā. Tā ļaus detalizēti izgaismot dažādus sektorus mašīnas priekšpusē un tumšā laikā labāk pamanīt ceļa malās esošos gājējus.
Līdzīgi kā daži citu sāncenšu iepriekš prezentēti LED starmeši, arī „Toyota” lukturu bloks sastāvēs no vairākām rindā izvietotām diodēm, savukārt vadības dators būs saistīts ar auto priekšējā loga augšmalā novietoto videokameru un stūres sistēmu. Vajadzības gadījumā elektronika spēs izmainīt vienas vai vairāku diožu grupu gaismas stara virzienu, lai papildus izgaismotu kādu sektoru ceļa malā vai līkuma iekšmalu, kā arī izslēgt daļu no tām, lai neapžilbinātu pretim braucošo transportlīdzekļu vadītājus.
Bez tam vadības bloks līks mainīt apgaismojuma sektora platumu
atkarībā no mašīnas kustības ātruma. Proti, braucot ar 15… 40 km/h lukturi spīdēs aptuveni 120 grādu platumā, bet, palielinoties ātrumam, gaismas stara platums pakāpeniski samazināsies. Taisnā posmā virs 80 km/h tas pārslēgsies tipiskā tālo gaismu režīmā, abu lukturu radītā gaismas stara maksimumu vēršot tikai uz priekšu.