Ideju ieviest šādu bezvadu uzlādes sistēmu cenšas realizēt daudzi autoražotāji, bet „Toyota” jau ir pārgājuši pie praktiskiem izmēģinājumiem un šim procesam gatavojas piesaistīt parastus auto lietotājus.
Sākotnēji izmēģinājumu programmā, kas tiks uzsākta šā mēneša pēdējā nedēļā, uzaicināti piedalīties trīs „Toyota Prius” īpašnieki no Aiči provinces Japānā. Izstrādnes autori uzskata, ka, tikai izmantojot to ikdienišķā darba vidē, izdosies noskaidrot jaunradītās sistēmas nepilnības un trūkumus.
Kā liecina ražotāja informācija, „Toyota” bezvadu uzlādes ierīce nedaudz atšķiras no līdzīgām sistēmām, ko veido citi konkurenti. Proti,
elektroenerģija tai tiek nodota ar magnētiskās rezonanses palīdzību.
Tas izpaužas tā, ka garāžas grīdā ir iebūvēta indukcijas spole – „Toyota” pārstāvji sevišķi uzsver, ka to nevar sabojāt, braucot pāri ar auto riteņiem,– bet otra spole noslēpta mašīnas grīdā. Vadītāja uzdevums ir novietot mašīnu stāvēšanai tā, lai abas spoles būtu iespējami precīzi viena virs otras. Jo lielāka būs nobīde, jo mazāka energoatdeves efektivitāte. „Toyota” inženieri šim mērķim pat ir modificējuši parkošanās asistentu, kā rezultātā vadītājs monitorā var redzēt indukcijas spoles atrašanās vietu.
Sistēmas jauda pagaidām ir neliela – tikai 2,0 kW. Taču hibrīdautomobiļa kompakta akumulatora pilnu uzlādi ar to var veikt 90 minūtēs. Protams, elektromobiļa milzu akumulatora blokam šādi vajadzētu lādēties visu nakti, taču speciālisti neizslēdz, ka „Toyota” slepenajās laboratorijās jau tiek strādāts arī pie lielākas jaudas uzlādes ierīces. Japāņu ražotājs neslēpj, ka jau drīzumā gatavojas līdzīgu sistēmu laist tirgū.