Turbomotors „Suzuki” motociklam

Suzuki_recursion

Motociklu ražotājs „Suzuki” Tokijas spēkratu izstādē, kas durvis apmeklētājiem vērs 22. novembrī, gatavojas prezentēt vairāku interesantus konceptus, tostarp universālu ielas moci „Recursion”.

Zem „Recursion” stilīgā aptecētāja paneļiem slēpjas interesants spēka agregāts. Tas ir 588 cm3 rindas divcilindru motors, kas aprīkots ar degmaisījuma iesmidzināšanas sistēmu un mehānisko turbokompresoru. Tādējādi „Suzuki” konstruktoriem izdevies no neliela, viegla dzinēja iegūt divreiz apjomīgākam motoram līdzvērtīgu jaudu. Proti, braucamrīkam nav vajadzīga tik masīva un robusta šasija, lielas bremzes, kā rezultātā to var izveidot kompaktāku, vieglāku un manevrētspējīgāku.

Kā liecina japāņu ražotāja izplatītā informācija, turbomotors spēj attīstīt līdz 100 ZS jaudu pie 8000 apgriezieniem. Taču daudz būtiskāk, ka tas nodrošina lēzenu griezes momenta līkni plašā apgriezienu diapazonā. Tas nozīmē, ka dinamiskam paātrinājumam nav nepieciešams aši pārskaitīt pārnesumus, turot tahometra bultiņu pie sarkanās robežas, bet ikvienā pārnesumā motoru efektīvi var izmantot robežās no 3500 līdz 6500 apgriezieniem, t.i., trīsreiz plašākā joslā nekā atmosfērisko dzinēju. Tiesa, jārēķinās, ka šāds ieguvums maksā ievērojami lielāku degvielas patēriņu.

„Suzuki” ideja gan nav jauna.

Tādu itin bieži pielieto autoražotāji. Arī motociklu tūninga speciālisti izsenis ir atklājuši turbīnas kā efektīvu līdzekli, lai palielinātu motoru jaudu, taču neviens motociklu ražotājs līdz šim nebija uzdrīkstējies izgatavot turbomotoru.

Pagaidām gan nav zināms, vai koncepts „Suzuki Recursion” materializēsies sērijveida modelī.

Birkas: