Vācieši atjauno divtaktu klasiku

Ronax_9

Precīzi, kā pirms pāris mēnešiem solījuši, vācu kompānija „Ronax” pirms pāris dienām prezentēja jaunradīto sportisko ceļu motociklu „500 GP”.

Tam par spēka agregātu izmantots kompakts četru cilindru V veida dzinējs, ar – kā jau var nojaust no modeļa apzīmējuma – 500 cm3 darba tilpumu, taču šajā gadījumā būtiski, ka tas ir divtaktu motors. Tas ir aprīkots ar elektronisku degvielas iesmidzināšanas sistēmu, bet līdzenu darbību nodrošina divas balansējošās vārpstas. „Ronax” dzinējs attīsta 160 ZS pie 11 500 apgr./min.

Ronax_10

Tāpat kā citi modernie motocikli arī „500 GP” ir aprīkots ar elektronisku vadības bloku, kas ļauj vadītājam izvēlēties konkrētiem ceļa un klimatiskajiem apstākļiem piemērotāko braukšanas režīmu („Sport” vai „Rain”).

Kā liecina ražotāja izplatītā informācija, vācu baikam izmantoti augstas klases komponenti – aerodinamiski pareizi veidoti oglekļa šķiedras aptecētāji, gan priekšā, gan aizmugurē „Öhlins” regulējamā balstiekārta, „Brembo” sporta bremzes. Izplūdes sistēmu veido interesanta četru izpūtēju sistēma, kur divi izvadi novietoti moča labajā pusē, bet divi – zem sēdekļa.

Ronax_7

„Ronax” pārstāvji jaunā modeļa prezentācijā uzsvēra, ka „500 GT” ir sporta motocikls ikdienas lietošanai, tādēļ tas aprīkots ar visām nepieciešamajām apgaismes ierīcēm, tomēr to bez speciālas sagatavošanas var lieliski izmantot arī trases vingrinājumos.

Vācu kompānijas mārketinga speciālisti nav centušies daudz lauzīt galvu par cenas jautājumu – „Ronax 500 GT” maksās „apaļus” 100 000 eiro. Dārgi? Ņemiet vērā, ka tas nav iecerēts kā masu produkts. Kopumā paredzēts izgatavot tikai 46 šādus sportista eksemplārus.

Ronax_8