Vācu Fraunhofera Ķīmisko Tehnoloģiju institūta zinātnieki ir atraduši speciālu plastmasas sastāvu, lai izgatavotu tādu ekstremāliem slodzes un temperatūras režīmiem pakļautu iekšdedzes dzinēja detaļu kā cilindru bloks.
Pagājušā gadu simteņa sešdesmitajos gados sērijveida ražošanā nonāca pirmie alumīnija cilindru bloki, kas sāka aizstāt līdz tam izmantotos krietni smagākos čuguna blokus. Astoņdesmitajos gados notika eksperimenti ar polimēra detaļu izmantošanu, taču materiāls, kas līdzīgi alumīnijam spētu izturēt dzinēja darba temperatūras diapazonu un dažādas slodzes, izrādījās ārkārtīgi dārgs.
Taču tagad, kā ziņo britu žurnāls „Popular Mechanics”, vācu zinātnieki ir radījuši šķiedroti-armētas plastmasas sastāvu, ko var izmantot augstspiediena liešanas procesā, lai izgatavotu cilindru bloku. Šobrīd Fraunhofera institūta laboratorijā jau ir salikts pilnībā funkcionāls pirmais eksperimentālais viencilindra dzinējs.
Idejas autori norāda, ka plastmasas cilindru bloks ir par 20% vieglāks nekā analoga alumīnija detaļa.
Turklāt būtiski, ka tā izgatavošanas izmaksas ir līdzīgas.
Autobūves eksperti norāda, ka līdztekus samazinātam svaram, plastmasas cilindru blokam ir vēl dažas priekšrocības. Galvenās no tām – samazināts trokšņa līmenis un atšķirīga siltuma vadītspēja, kas nodrošina labvēlīgāku darba vidi perifērajām motora sistēmām.