Ieinteresētajā sabiedrībā jau pāris gadus cirkulē baumas par to, ka japāņu kompānija „Yamaha” gatavo sportisku trīscilindru dzinēju.
2012. gadā starptautiskajā motociklu izstādē „INTREMOT” Vācijā „Yamaha” parādīja sportiska modeļa prototipu ar trīscilindru dzinēju. Pēc kāda laika izskanēja informācija, ka japāņu ražotāja pārstāvji cenšas lobēt Starptautiskajā Motosporta federācijā noteikumu izmaiņas, kas pieļautu trīscilindru motociklu ar dzinēja tilpumu līdz 1100 cm3 dalību superbaiku pasaules čempionātā.
Tas būtu loģisks solis, jo „Triumph Daytona 675” un „MV Agusta F3” trīscilindrinieki jau startē „Supersport” klasē.
Tiesa, fakts, ka aizvadītajā nedēļā japāņu ražotājs ir oficiāli piereģistrējis tirdzniecības zīmes „YZF-R3” un „R3”, diez vai uzskatāms par pārliecinošu pierādījumu, kas apstiprina aizdomas par „Yamaha” topošo jauno trīscilindru dzinēju. Līdzšinējo modeļu „YZF-R1” un „YZF-R6” numerācijā pēdējais skaitlis norāda uz motora darba tilpumu, nevis uz cilindru skaitu. Proti, jaunais modeļa numurs drīzāk liek domāt, ka „Yamaha” gatavo mazo baiku – konkurentu „Honda” un „Kawasaki” 300 cm3 mocīšiem.
Neskriesim progresa ratiem pa priekšu! Pacietīsimies un pēc kāda laika mēs uzzināsim tik intriģējošo patiesību.