Valkīra ir atgriezusies!

Honda_Vakyrie_1

Japāņu motociklu ražotājs „Honda” publicējis pirmos „F6C Valkyrie” 2014. gada modeļa fotouzņēmumus.

Pirmās paaudzes „Valkyrie” savu pirmizrādi piedzīvoja 1996. gadā un „ar rāvienu” kļuva par kulta motociklu. Tas bija uzbūvēts, izmantojot vienkāršu tūninga rodsteru izgatavošanas formulu. Proti, „Honda” dizaineri bija paņēmuši tūrisma modeli „Goldwing” un bez žēlastības amputējuši tam visu lieko. Taču šis bija pasaulē „muskuļotākais” sērijveida kruīzers, vienīgais ar tik iespaidīgu – 1520 cm3 V6 dzinēju. „Valkyrie” cienītāji to slavēja par labo vadāmību, gaitas komfortu, dzinēja jaudu un elastību, kā arī uzticamību.

Honda_Vakyrie_3

2004. gadā „Honda” izlaida jaunās paaudzes modeli „Valkyrie Rune”. tas joprojām priecēja ar lielisku vadāmību un burtiski izstaroja greznību, taču ne visiem pa prātam bija jaunā kruīzera neparastais dizains.

2007. gadā japāņu ražotājs mēģināja atjaunot izplēnēt sākušo Valkīras slavu, prezentējot futūristiska dizaina konceptu „EVO6”. Diemžēl tas līdz ražošanai nemaz nenonāca…

Honda_Vakyrie_6

Taču tagad pēc sešiem klusuma gadiem Tokijas spēkratu izstādē, „Honda” prezentējusi jau sērijveida ražošanai sagatavotu modeli „F6C Valkyrie”. Tāpat kā priekštečiem arī šī pamatā ir „Honda GL 1800 Golwing” rāmis, aizmugurējā piekare un motors. „Tūrista” iespaidīgā virsbūve ir likvidēta, bet tās vietā uzstādīti nelieli plastmasas aptecētāji. Platie stūres ragi un zemie (732 mm) segli liecina, ka tas joprojām startē kruīzeru klasē. Taču zināmus sportiskuma akcentus tam piešķir 45 mm priekšējā teleskopiskā dakša, alumīnija rāmis, vienpusējā aizmugures piekares svira, lielie (310 mm) masīvie priekšējie bremžu suporti un 310 mm diski. Iespējams, ka tas ir projekta vadītāja Masanori Aoki oriģinālais „rokraksts”, jo viņš savulaik ir izstrādājis „Honda” sporta baiku modeļus „NSR250R” un „CBR600F3”.

„F6C Valkyrie” sver 341 kg, t.i., par 70 kg mazāk nekā bāzes modelis,

bet par 31 kg vairāk nekā pirmās paaudzes Valkīra. Taču par 332 cm3 palielināts motors ar uzviju kompensē šo svara pieaugumu. Tā jauda ir 113 ZS un griezes moments 167 Nm.

Lai uzlabotu motocikla manieres, japāņu dizaineri ir palielinājuši priekšējās dakšas slīpumu (kā rezultātā tas ieguvis labāku taisnvirziena stabilitāti), optimizējuši svara sadalījumu (51% uz priekšējo riteni, 49% – uz aizmugurējo).

Honda_Vakyrie_4

Dzesēšanas sistēmas radiatori tagad novietoti moča sānos. Nopietni pilnveidota un akustiski noskaņota izplūdes sistēma, lai motora dziesma iegūtu agresīvu pieskaņu. Lai piešķirtu papildu brutalitāti, pasažiera sēdekli un rokturi var noņemt, bet tā vietu piesegt ar dekoratīvu vāciņu.

„F6C Valkyrie” precīza cena pagaidām nav zināma, taču ražotāja pārstāvji apgalvo, ka tā stipri neatšķirsies no „Honda F6B” cenas, kas ir aptuveni 12 600 eiro. Tirdzniecībā jaunās paaudzes Valkīra nonāks nākampavasar.

Birkas: