Pirmais franču kompānijas „XOR Motors” izstrādātais elektriskā motorollera prototips „XO2” tika parādīts 2010.gadā Ķelnē notikušajā starptautiskajā izstādē „Intermot”. Un, lūk, jau pēc 28 mēnešiem kompānija ziņo, ka gatavojas unikālo divriteņu braucamrīku laist sērijveida ražošanā.
„XO2” izceļas ar nudien unikālu konstrukciju. Pirmkārt, mazajam motorolleram ir noņemama akumulatoru baterija. Tā veidota kā atsevišķs modulis ar ritenīšiem un izvelkamu rokturi (līdzīgi kā ceļojuma čemodāns). Tādējādi to var vienkārši pārvietot un tātad paņemt līdzi uz dzīvokli vai biroju pat daudzstāvu ēkā, kur pieslēgt pie sadzīves elektrotīkla uzlādei. Otrkārt, kad noņemts akumulatoru modulis, mazo skūteri var vienkārši salocīt, bet saliktā veidā tas ievietojas pat mašīnas bagāžniekā.
„XO2” sver tikai 59 kg, tādēļ, ja rodas nepieciešamība, to iespējams pārvadāt arī sabiedriskajā transportā.
„XOR Motors” iecerējuši divas elektroskūtera modifikācijas – ar 4 un 8 kW dzinēju. Pirmais dinamisko parametru ziņā ir analogs 50 cm3 benzīna dzinējam, savukārt otrs jau var mēroties spēkiem ar 125 cm3 motoru. Pēc ražotāja datiem modelis ar mazo motoru spēj attīstīt līdz 85 km/h, bet ar vienu baterijas uzlādi ar ātrumu ~50 km/h spēj veikt līdz 100 km distanci. Lielajam brālim šie parametri ir attiecīgi 120 km/h un 90 km (bet jau pie ātruma 90 km/h).
Prognozētā saliekamā elektroskūtera „XO2” cena ir 2700 eiro ar 4 kW dzinēju un 3500 eiro ar 8kW dzinēju. Tiesa, cenā nav iekļauts akumulators. To ražotājs plāno klientiem iznomāt – par aptuveni 50 eiro mēnesī.