„Yamaha” iepazīstina ar jaunāko „MT” saimes locekli

yamaha-mt-125-7880

Japāņu ražotājs „Yamaha Motor” prezentējis pilsētas motociklu saimes jaunāko pārstāvi – „MT-125”.

Kompānijas izplatītajā preses relīzē teiks, ka jaunais modelis ir veidots atbilstoši atjauninātās „MT” saimes filozofijai, tādēļ par tā prioritāro īpašību izvirzīta viegla un patīkama motocikla vadāmība.

yamaha-mt-125_3

Jaunajam „MT-125” par pamatu izmantots mazlitrāžas sporta baika „Yamaha YZF-R125” dzinējs un ritošā daļa. Tiesa, dzinējs 2014. gada versijā ir piedzīvojis dažādas modifikācijas, kā rezultātā tas pie 9000 apgriezieniem attīsta 15 ZS jaudu, bet griezes maksimumu (12,4 Nm) tas sasniedz jau pie 8000 apgr./min.

Lai panāktu vienmērīgu masas sadali un līdz ar to arī labāku vadāmību, dzesēšanas radiators un degvielas tvertne ir novietota maksimāli tuvu dzinējam. Šeit zināma nozīme ir arī inovatīvajai priekšējā riteņa piekares konstrukcijai – tajā kā pamatelements kalpo apgrieztas darbības teleskopiskā dakša ar 41 mm amortizatoru diametru.

yamaha-mt-125_1

17-collīgo vieglmetāla riteņu disku dizains ir pārņemts no „Yamaha” sacīkšu močiem. Priekšā uzstādīts bremžu disks ar 292 mm diametru un radiālo suportu, bet aizmugurējā diska diametrs ir 230 mm. Par papildu samaksu piedāvājumā ir arī bremžu ABS.

„Yamaha” pārstāvji uzsver, ka

jaunākais brālis vadītāja vietas ergonomikas ziņā neatpaliks no lielajiem „MT” saimes modeļiem.

Proti, atšķirībā no bāzes modeļa „YZF-R125” šim ir raksturīga vertikāla un stipri relaksētāka braucēja poza. Turklāt tas nav tikai jauniešiem paredzēts mocītis – sēdekļa forma un kāpšļu augstums ir izvēlēts ar domu, lai „MT-125” seglos vienlīdz ērti justos arī raženāka auguma vadītājs. Turklāt sēdeklim ir paredzētas arī tāluma un augstuma regulēšanas iespējas (attiecīgi 42 un 5 mm diapazonā).

yamaha-mt-125_2

Lai nostiprinātu pilnvērtīga motocikla tēlu, tam tiek solīts salīdzinoši bagātīgs bāzes aprīkojums, tostarp LED dienas gaitas gaismas un bremžu signāls, mērinstrumentu panelim izmantots liels LCD monitors, kurā tiek atainota ne tikai visa braucējam nepieciešamā informācija, bet arī hronometrāžas dati, ja gadās paskrieties sacīkšu trasē.

Kā liecina „Yamaha” informācija, jaunais „MT-125” Eiropas dīleru salonos nonāks tikai rudenī. Tādēļ pagaidām nav zināma arī mazā „MT-brāļa” cena. Eksperti lēš, ka gadījumā, ja japāņi spēs to noturēt šī segmenta galvenā konkurenta „KTM 125 Duke” līmenī, tam ir visas iespējas kļūt par īstu dižpārdokli.

Birkas: